Αθλητικά

Εκκίνηση στο Ράλλυ Ακρόπολις 2018. Για 3η χρονιά στη Στερεά Ελλάδα 1-3 Ιουνίου

Στη διεθνή σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι από σήμερα η Ελλάδα με αφορμή την διεξαγωγή από 1 έως 3 Ιουνίου του Ράλλυ Ακρόπολις – ενός από τους πλέον αναγνωρίσιμους και εμβληματικούς χωμάτινους αγώνες αυτοκινήτου του κόσμου, ο οποίος προσμετρά για πέμπτη χρονιά φέτος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC).

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχει συνολικό μήκος 867,72 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 237,89 είναι αγωνιστικά και αποτελούν τις 12 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα.

Μετά την εκκίνηση στην Ακρόπολη (11:00) το πρωί της Παρασκευής 1/06, ο αγώνας θα ξεκινήσει με την Υπερειδική του Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου (15:30) και θα ακολουθήσει η μεγαλύτερη Ειδική του αγώνα, η Θήβα ΜΟΣΧΟΠΟΔΙ των 30,53 χλμ., στις 17:35.
Το Σάββατο 2/06 οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν δύο φορές τον κύκλο των τριών Ειδικών Διαδρομών «Νέα Άμφισσα», «Δροσοχώρι» και «Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα» νότια της Λαμίας, επιστρέφοντας ενδιάμεσα στο Service Park της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας στις 13:55
Η Κυριακή 3/06 περιλαμβάνει επίσης δύο επαναλήψεις των ΕΔ «Γραμμένη» και «Δίβρη», δυτικά και βόρεια της Λαμίας, πριν την επιστροφή στην ΠΕΛ για τον τερματισμό στις 15:05.

Καινοτομίες

Ο αγώνας έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αφού πλέον γίνεται τριήμερος, με δύο νέες, πολύ σημαντικές προσθήκες. Η πρώτη είναι η εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και η δεύτερη η τέλεση σούπερ ειδικής στον Ιππόδρομο Μαρκοπούλου. Μάλιστα, μετά την υπερειδική τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ε.δ. Θήβα μήκους 30 χλμ.(!), για να επιστρέψουν το βράδυ για διανυκτέρευση στη Λαμία. Στο εκθεσιακό κέντρο της ΠΕΛ θα βρίσκεται και πάλι το service park, και από εκεί θα ξεκινήσουν την προσπάθειά τους οι αγωνιζόμενοι τις επόμενες δύο μέρες.

Δεκαεννιά R5 στην αφετηρία της Ακρόπολης
Η ράμπα αφετηρίας στους πρόποδες της Ακρόπολης υποδέχεται την Παρασκευή 1 Ιουνίου στις 11:00, την πιο εντυπωσιακή λίστα συμμετοχών της πενταετίας που προσμετρά ο αγώνας στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC) και η οποία περιλαμβάνει 19 αυτοκίνητα προδιαγραφών R5!
Στην κορυφή των 34 πληρωμάτων -από 17 χώρες- που θα αγωνιστούν στον αγώνα του ERC βρίσκεται ο νικητής των δύο πρώτων φετινών αγώνων του ERC -στις Αζόρες και στα Κανάρια νησιά- Alexey Lukyanuk.
Θα έχει να αντιμετωπίσει τον τρις πρωταθλητή Πορτογαλίας Bruno Magalhaes και μια σειρά εθνικών πρωταθλητών: τον τετράκις πρωταθλητή Ουγγαρίας Norbert Herczig, τον τετράκις πρωταθλητή Σλοβακίας και πρωταθλητή Πολωνίας Grzegorz Grzyb, καθώς και τον επίσης πρωταθλητή Πολωνίας Lukasz Habaj. Ο πρωταθλητής και περσινός νικητής του Ακρόπολις Kajetan Kajetanowicz, θυμίζουμε, απουσιάζει φέτος από το ERC καθώς αναζητά την τύχη του στο WRC.
Την ίδια στιγμή, έξι πληρώματα θα κρατήσουν τις σημαίες του ελληνισμού με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5: ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2016 Γιώργος Φιλιππίδης επιστρέφει φέτος με το Skoda Fabia R5 και συνοδηγό τον Allan Harryman για να κερδίσει όσα η ατυχία του στέρησε πέρσι, ενώ ο 26χρονος Κύπριος Ανδρέας Τσουλόφτας με τον Αντώνη Χρυσοστόμου, φιλοδοξεί να κάνει ένα βήμα παραπάνω από πέρσι και να ανέβει στο βάθρο του ERC με το Citroen DS3 R5.

Ο καταγόμενος από την Καβάλα Ιορδάνης Σερδερίδης, παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC Trophy 2017, μπορεί να τρέχει με βέλγικη αγωνιστική άδεια αλλά έχει βάψει το Skoda Fabia R5 στα χρώματα της ελληνικής σημαίας, ενώ ο Θέμης Χαλκιάς πραγματοποιεί ένα «όνειρο ζωής», όπως είπε, συμμετέχοντας με κορυφαίων προδιαγραφών αυτοκίνητο στο Ράλλυ Ακρόπολις – με ένα Skoda Fabia R5 και τον Λεωνίδα Μαχαίρα στο δεξί του μπάκετ. Με ίδιο αυτοκίνητο θα αγωνιστούν οι Κύπριοι Σίμος Γαλαταριώτης και Αντώνης Ιωάννου, ενώ στα μπάκετ ενός Ford Fiesta R5 θα βρεθεί ο Γιώργος Βασιλάκης με τον Επαμεινώντα Καρανικόλα.

Όσο για το «εγχώριο» Ακρόπολις, τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ράλλυ Χώματος και Ράλλυ Χώματος Ιστορικών συγκέντρωσαν συνολικά 33 συμμετοχές για τον 3ο και 1ο φετινό γύρο του κάθε θεσμού αντίστοιχα. Επικεφαλής των 25 συμμετοχών του πρώτου είναι ο Γιάννης Μπαντούνας με τον Κωνσταντίνο Σούκουλη και το κόκκινο Mitsubishi Lancer EvoVI, νικητές των δύο πρώτων φετινών αγώνων στον Πύργο και στη Λαμία. Συνολικά η κατηγορία C2 έχει συγκεντρώσει οκτώ συμμετοχές, επτά έχει η C3 και από πέντε οι C5 και C6.

Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ράλλυ Χώματος και Ιστορικών

Πέραν του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), διεξάγεται ταυτόχρονα και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος, καθώς και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων.

Οι αστέρες του ERC
Ο άκρως ικανοποιητικός αριθμός των 19 κορυφαίων προδιαγραφών R5 αυτοκινήτων που θα εκκινήσουν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 περιλαμβάνει και τον Alexey Lukyanuk, πρωτοπόρο της βαθμολογίας του ERC και νικητή των δύο πρώτων αγώνων του 2018 στις Αζόρες και Κανάριες νήσους.
Μεταξύ των πληρωμάτων από 18 εθνικότητες δεν βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής του ERC και νικητής του Ακρόπολις, Kajetan Kajetanowitz, το παρόν όμως δίνουν μια σειρά από εθνικούς πρωταθλητές της Ευρώπης, όπως οι εξής:
-Bruno Magalhaes: ο τετράκις πρωταθλητής Πορτογαλίας αναζητά τη νίκη για να καλύψει το χαμένο έδαφος των προβλημάτων που τον άφησαν έβδομο στα Κανάρια.
-Norbert Herczig: τετράκις πρωταθλητής Ουγγαρίας.
-Grzegorz Grzyb: πρώην πρωταθλητής Πολωνίας, είχε τερματίσει τρίτος πέρσι.
-Lukasz Habaj: διάδοχος του Kajetanowicz στο «θρόνο» της Πολωνίας.
-Eyvind Brynildsen: ο ταχύς Νορβηγός έχει αγωνιστεί στο Ακρόπολις επί WRC.
Ιορδάνης Σερδερίδης: ο ελληνικής καταγωγής οδηγός, με βελγική αγωνιστική άδεια, είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής WRC Trophy του 2017.
-Γιώργος Φιλιππίδης: ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2016 επιστρέφει με το Fabia R5 για να εξιλεωθεί για την περσινή εγκατάλειψη στο τέλος του αγώνα.
-Αλέξανδρος Τσουλόφτας: ο Κύπριος είναι ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα της Ευρώπης, και φέτος θέλει το βάθρο που οριακά έχασε πέρσι.
-Σίμος Γαλαταριώτης: ο πολλαπλός πρωταθλητής Κύπρου κάνει ένα βήμα παραπάνω στο Ακρόπολις με το Skoda Fabia R5.
-Θέμης Χαλκιάς: ο μόνιμος πρωταγωνιστής των ελληνικών ράλλυ πραγματοποιεί το όνειρό του, να αγωνιστεί στο Ακρόπολις με κορυφαίων προδιαγραφών αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας για πρώτη φορά φέτος ένα Skoda Fabia R5 της Motorsport Italia.
-Paulo Nobre: ο Βραζιλιάνος αποδεσμεύτηκε από τις επιχειρήσεις του για να επιστρέψει φέτος στα ράλλυ, και στο Ακρόπολις μετά το 2012.
-Orhan Avcioglu: O Τούρκος είναι ο περσινός νικητής του FIA Balkan Rally Trophy
-Juuso Nordgren: ένα νέο μεγάλο ταλέντο από τη Φινλανδία, μόλις 21 ετών, είναι μέλος της εργοστασιακής Skoda Motorsport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Οι 15 ταχύτεροι οδηγοί του ERC στην Κατατακτήρια Διαδρομή της Πέμπτης 31/05 (16:18), στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας, θα επιλέξουν το ίδιο απόγευμα στις 19:00 στο Service Park τη θέση εκκίνησής τους στις Ειδικές Διαδρομές της Παρασκευής. Κάτι τέτοιο είναι αρκετά κρίσιμο, ειδικά λόγω του μήκους 30 χιλιομέτρων της μεγαλύτερης Ειδικής του αγώνα, στο πεδίο βολής της Θήβας.
Παράλληλα, το Ακρόπολις έχει συγκεντρώσει φέτος τις περισσότερες συμμετοχές (7) στην κατηγορία ERC2, με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν, όπου μεταξύ των κορυφαίων διεθνών συμμετοχών υπάρχουν και ρεαλιστικές ελληνικές ελπίδες, ενώ η κατηγορία ERC3 -με τα λιγότερο ισχυρά αυτοκίνητα- έχει τέσσερις συμμετοχές, και επίσης ελληνικό ενδιαφέρον.

Have your say