Πολιτισμός

«Ο Στόχος»

«Ο Στόχος – Ημερολόγιο» Π.Δεληγιάννης Εκδόσεις Λιβάνη 2018 σελ. 318 (ΒΡΑΒΕΙΟ UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ)

Γράφει : Ο Κώστας Τραχανάς

Η περιοχή της σημερινής Δεκέλειας στους πρόποδες της Πάρνηθας, ένας από τους μεγαλύτερους Δήμους της αρχαιότητας , η Βαρυμπόμπη (σημαίνει ταφόπλακα) της Αττικής , το τείχος της Δεκέλειας, ο αρχαίος τραγικός ποιητής  Σοφοκλής που είχε εισάγει τη λατρεία του Ασκληπιού , του θεού της Ιατρικής, στην Αθήνα , ο τάφος του Σοφοκλή στη Δεκέλεια που πέθανε το 406 π.Χ. ,ο Αόρατος Κόσμος ,οι οργιαστικές τελετές ,οι  διονυσιακές τελετές, οι μυστικιστικές τελετές, οι παράξενες τελετές,  οι τελετές εξαγνισμού , τα μνημόσυνα, το χειμερινό ηλιοστάσιο.

Ττα μυθικά πτηνά, ο μυθικός δαίμονας θηλυκού γένους  η Μορμώ που έπινε αίμα μικρών παιδιών , η Γοργώ, η Μέδουσα,  η Λάμια, η Χίμαιρα , οι Άρπυιες, η Λίλιθ, οι δαίμονες της αρχαίας Ελλάδας, οι μαινάδες, τα μυθολογικά πλάσματα, οι εφιάλτες, τα τρομερά όνειρα,  τα βαμπίρ , οι  βρικόλακες, ο διάβολος, οι ανθρωπόμορφες σαύρες,  οι τέσσερες περγαμηνές , τα παλιά χειρόγραφα, το παλιό Ημερολόγιο.

Τα παράξενα σύμβολα, το ξύλινο σεντούκι, οι σπάνιες ασθένειες, οι ανάπηροι συγγενείς της οικογένειας Παπά, μια τερατόμορφη φιγούρα που ζούσε σε σπηλιές, το κτηνώδες πλάσμα, το απόκοσμο πλάσμα, το φρικτό πλάσμα, τα δαιμονικά μάτια,  τα παράξενα  πειράματα ,τα πειραματόζωα,  η σκοτεινή αίθουσα του τύμβου, οι παράξενοι βωμοί, τα νεκροταφεία, τα υπόγεια νεκροταφεία, οι ταφόπλακες, τα φέρετρα,  ο βιασμός, οι δολοφονίες, οι βασανισμοί,  οι παράξενες δοξασίες, η δικτατορία των συνταγματαρχών του 1967.

Το αρχοντικό με τους πύργους και τις δαιδαλώδεις υπόγειες στοές και διαδρομές , τα δωμάτια, τα θερμοκήπια με τα φυτά , τις υπόγειες  σπηλιές του παλιού αρχοντικού με τα πηγάδια και  τις λίμνες, τα σκοτεινά κελάρια, τα μεταλλικά και σκουριασμένα κάγκελα, τους στρατώνες και τους πύργους, οι βαριές σιδεριές, οι πυρσοί, οι ξύλινες δάδες, τα σπηλαιώδη μονοπάτια και οι κρύπτες , η ξινίλα , η μούχλα, οι μυστικές εργασίες ανασκαφών κάτω από το αρχοντικό, το κυκλικό άνοιγμα με τα θεόρατα κυπαρίσσια, η ξύλινη καλύβα, το ογκώδες ξύλινο ρολόι,  το χρυσό κλειδί, μια αρμαθιά παλιά κλειδιά.

Οι κρυφές βιβλιοθήκες, οι ξύλινες σκάλες και οι καταπακτές, οι παράξενες φωτογραφίες, το φρέσκο χιόνι, το χιονισμένο δάσος της Δεκέλειας και οι παγωμένοι δρόμοι της Βαρυμπόμπης,  οι σκληροί και άκαρδοι φεουδάρχες της Δεκέλειας, τα  συμβόλαια που ήταν βαμμένα με αίμα, η άνοδος και η πτώση μιας πανίσχυρης οικογένειας της Δεκέλειας,   η σιδερένια βέργα που στην άκρη της είχε το σχήμα του φοίνικα, το σύμβολο της τελετής του Στόχου, ένα ιώδες κόσμημα, τα σατανικά σχέδια, οι δαιμονισμένοι, οι μυημένοι, το καταραμένο χρήμα, οι σχιζοφρενείς δολοφόνοι ,τα τέρατα, οι δαίμονες, οι εφιαλτικές  και οι  δαιμονικές μορφές που ξεπήδησαν από την κόλαση του Δάντη , το φρέσκο ανθρώπινο αίμα…

Όλα αυτά  θα συναντήσετε διαβάζοντας αυτό το θρίλερ, του  Παναγιώτη Δεληγιάννη ,που διαβάζεται με κομμένη την ανάσα….

Ο Βίτο Πινιατέλι εργάζεται σε ένα περιοδικό εναλλακτικού τουρισμού στο Μιλάνο .Ο Βίκο είναι ερωτευμένος με την Κάρλα την συνάδελφό του στο ιταλικό περιοδικό ,που δουλεύουν μαζί. Ο Βίτο έρχεται από την Ιταλία στην Ελλάδα για δουλειά με την Λάουρα και όχι με την Κάρλα . Η Λάουρα είχε απεριόριστες γνώσεις για την Ελλάδα και για αυτό την επέλεξε ο διευθυντής του περιοδικού.  Ο Βίτο δεν είχε πάει ποτέ στην Αθήνα , αν και η μητέρα του ήταν Ελληνίδα. Ο Διευθυντής του περιοδικού ,που εργάζεται ο Βίτο , ο Τζόρτζιο, του δίνει εντολή ,να γράψει ένα άρθρο για την Αθήνα ,στο περιοδικό. Θα πρέπει να ψάξουν να βρούνε τοποθεσίες εναλλακτικού τουρισμού πέρα από τα μουσεία και τα βασικά αξιοθέατα. Να βρούνε μέρη όπου οι αναγνώστες του περιοδικού και μελλοντικοί επισκέπτες να ασχοληθούν με την φυσική άσκηση και τις αθλητικές δραστηριότητες και ταυτόχρονα να γνωρίσουν και την ιστορία του τόπου που επισκέπτονται .Ένα τέτοιο μέρος ήταν η περιοχή της Δεκέλειας της Αττικής , που ήταν ο σημαντικότερος πνεύμονας πρασίνου της ελληνικής πρωτεύουσας και εκεί ήταν η αρχαία Δεκέλεια , ένα προπύργιο της πόλης-κράτος της Αθήνας με αρχαία κτίσματα και ταφικά μνημεία από τον 5ο αιώνα π.Χ.. Το πιο σημαντικό εύρημα ήταν ο τύμβος του τραγικού ποιητή Σοφοκλή, που βρίσκεται έξω από την περιοχή της Βαρυμπόμπης ,ενός μικρού  γραφικού χωριού ,σε κοντινή απόσταση από την Δεκέλεια.

Ο Βίτο και η Λάουρα σε μια αναγνωριστική πορεία στα πυκνά δάση της Δεκέλειας  βρεθήκανε μπροστά σε ένα εγκαταλελειμμένο αρχοντικό, πνιγμένο στην πυκνή βλάστηση του δάσους και την πυκνή πρωινή ομίχλη. Το αρχοντικό έδειχνε στοιχειωμένο έτσι όπως έστεκε σιωπηλό μέσα στην ηρεμία του δάσους και τυλιγμένο από πελώρια δέντρα , αγριόχορτα και κισσούς. Έστεκε αγέρωχο στη βροχή , απέπνεε έναν αέρα σιωπηρής απόγνωσης , χαμένων αναμνήσεων και ευγενούς θλίψης.  Είχαν έρθει για συγκεκριμένη δουλειά και όχι να εξερευνήσουν το σκοτεινό αρχοντικό, παλαιότερων εποχών.  Όμως εκεί μέσα στο αρχοντικό, που από περιέργεια εξερευνούν,  η Λάουρα εξαφανίζεται ,σε ένα από τα πολλά σκοτεινά και μουχλιασμένα δωμάτιά του.

Η μυστηριώδης αυτή γυναίκα , που είχε ταξιδέψει μαζί με τον Βίτο δεν ήταν τόσο αθώα όσο ήθελε να δείχνει. Η ζωή της δεν κινδύνευε στην πραγματικότητα , όσο η δική του ζωή. Η Λάουρα ίσως  ήταν από την αρχή στο κόλπο που είχε οργανωθεί από κάποιον άγνωστο, με πιθανότερο  σκοπό να τον παρασύρουν στην Ελλάδα και να τον παγιδεύσουν. Καθημερινά ο Βίτο έψαχνε αγωνιωδώς να βρει την Λάουρα. Πήγαινε όμως στο αρχοντικό και στο δάσος της  Δεκέλειας  περισσότερο για να αναζητήσει λύσεις στα μυστήρια που είχαν προκύψει , παρά για να βρει την Λάουρα. Κάποιος μέσα στο κατασκότεινο αρχοντικό έπαιζε μαζί του το παιχνίδι του ποντικού με την γάτα.
Ο Βίτο ανακαλύπτει σε ένα παλιό ντουλάπι του αρχοντικού ένα ημερολόγιο .Το ημερολόγιο αυτό θα τον στοιχειώσει…
Ο Στόχος είναι πλέον πολύ κοντά. Μένει μόνο να τον αγγίξουνε…

Όλο το μυθιστόρημα διαδραματίζεται κάποιες ημέρες του Δεκεμβρίου 1997 , από τις 16 Δεκεμβρίου μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου 1997, μέσα σε αυτό το παράξενο και εγκαταλελειμμένο αρχοντικό του 19ου αιώνα , το πνιγμένο από δέντρα και από τον κισσό.
Οι τρείς κεντρικοί ήρωες του βιβλίου είναι η Κάρλα Βινότι, ο Βίτο ή Βίκτωρας Πινιατέλι   και η Λάουρα Ρόσι  . Δευτερεύοντες ήρωες είναι : Η αρχοντική οικογένεια Παπά, ο Όλαφ Ρέστινγκ ,ο καθηγητής αρχαιολογίας Βέιν Ρέστινγκ,  ο Μαξιμιλιανός Παπάς, ο Βενέδικτος Α και Β  Παπάς , η Χίλντα, ο Μαστρογκότσο, ο Τζόρτζιο , η Μαρία Τζόουνς, ο Δημήτρης και ο Χάακον .

Ποιος είναι ο Στόχος ;
Ποιος ήταν ο Στόχος , που για χάρη του καταστρέφονταν τόσες ανθρώπινες ζωές ;
Ποια ήταν τα μυστικά του τραγικού ποιητή Σοφοκλή;
Τι σχέση έχει ο Σοφοκλής με τον Στόχο ;
Τι ρόλο έπαιξε η Λάουρα;
Ποια ήταν η αινιγματική Χίλντα και ποιος ήταν ο ρόλος της στην υπόθεση του Στόχου;
Σε τι μεταμορφώθηκε τελικά ο δημοσιογράφος Βίτο;
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο στόχος σου σε αυτή τη ζωή;

Τι θα έκανες για να τον πετύχεις;
Μια αρκετά μεγάλη και παράξενη ιστορία μυστηρίου .
Μια τρομακτική περιπέτεια.

Ο Παναγιώτης Δεληγιάννης είναι ένας από τους πολλά υποσχόμενους νέους συγγραφείς της σκηνής τρόμου και μυστηρίου στην Ελλάδα. Γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1982 στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος ΤΕΦΑΑ από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Βαρυμπόμπη. Είναι παντρεμένος και πατέρας ενός γιου τεσσάρων ετών. Εκτός από τη συγγραφική του πορεία, αρθρογραφεί σε πολλά sites και blogs. Ο Στόχος (Ημερολόγιο) είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας μυστηρίου που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια των περιπάτων του συγγραφέα στα δύσβατα μονοπάτια της Πάρνηθας.

Have your say