Asopichos Logo
19-04-2024
Asopichos Logo
119

«Οι ενοικιαστές»

< 6 λεπτά
12.11.15 • 07:37
#Tags:

«Οι ενοικιαστές» Σ.Γουότερς Εκδόσεις Λιβάνη 2015 σελ. 733

Αριστούργημα

Τα μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια και τότε με έκπληξη και συντετριμμένα τα πρόσωπα προσπαθούν να αθωώσουν τους εαυτούς τους και να συνεχίσουν να ζουν με το βάρος των αποκαλύψεων….

Γράφει : Ο Κώστας Τραχανάς

1922. Λονδίνο.

Μια μεγαλοπρεπής παλιά μονοκατοικία στο Τσάμπιον Χιλ ,νότια του Λονδίνου, με μεγάλο κήπο και φουντωτά δέντρα. Σε αυτό το σπίτι ζει η χήρα μητέρα Ρέι και η κόρη της Φράνσις. Δεν είναι όμως ευκατάστατες.

Το σπίτι καταρρέει, τα άδεια πελώρια δωμάτια και η βυθισμένη στο πένθος μητέρα. Οι υπηρέτριες έφυγαν. Το σπίτι το φρόντιζε η Φράνσις. Η Φράνσις Ρέι και η μητέρα της λόγω ανέχειας περιμένουν τους πρώτους ενοικιαστές του αρχοντικού σπιτιού ,το ζεύγος Μπάρμπερ. Οι Μπέρμπερ τοποθετούν τα πράγματά τους σαν να είναι το σπίτι τους. Προκαλούν αναστάτωση στην οικογένεια Ρέι.

Ακούγονται γέλια, φωνές και μουσική τζαζ από το φορητό γραμμόφωνό τους. Η Φράνσις και η μητέρα της περιορίστηκαν στο σαλόνι διαβάζοντας βιβλία. Πόσο λίγο γνώριζαν τους ανθρώπους που είχαν Οι ενοικιαστεςστρογγυλοκαθίσει στο σπίτι τους, μόλις και μετά βίας να είχαν ανταλλάξει δυο κουβέντες…. Όμως έχουν και οι δυο οικογένειες τα δικά τους μυστικά.

Η οικογένεια Ρέι είχε χάσει πριν λίγο καιρό τον πατέρα και σύζυγο Τζον και τα αδέλφια και παιδιά τους ,τον Τζον Άρθουρ στον πόλεμο και τον Νέολ που χάθηκε στη Μεσόγειο την τελευταία χρονιά του Μεγάλου Πολέμου. Ο πατέρας Ρέι είχε κάνει κακές επενδύσεις και είχε αφήσει πίσω του βουνό τα χρέη. Οπότε αναγκάζονται τώρα οι δυο κυρίες να νοικιάσουν κάποια δωμάτια του αρχοντικού τους. Υπήρχαν πολλές απώλειες στην οικογένεια της δεσποινίδας Φράνσις Ρέι, απώλεια του πατέρα, των αδελφών της, της σπαταλημένης οικογενειακής περιουσίας και του φασματικού της μνηστήρα .Πρέπει όμως να συμβιώσει με τους Λέοναρντ και Λίλιαν Μπάρμπερ.

Ο Λεν δεν πολυπροσέχει την Λίλιαν .Η Φράνσις νοιάζεται περισσότερο για την Λίλιαν. Γίνονται φίλες. Κάνουν πολύ παρέα. Η Λίλιαν και η Φράνσις αναπτύσσουν σιγά σιγά μια σχέση. Ήταν μια υπέροχη σχέση . Μια σχέση σπαρακτική, μια σχέση απελπισμένη. Την απολάμβαναν την σχέση και όσο θα κρατούσε. Ερωτεύεται η μία την άλλη…. Έπρεπε όμως να προσέχουν από την μητέρα Ρέι και τον κύριο Μπέρμπερ. Ήταν ένας Έρωτας με κεφαλαίο έψιλον.

Οι δυο γυναίκες θέλουν να ζήσουν μαζί. Μπορεί όμως η σχέση αυτή να ήταν μια τρέλα του καλοκαιριού . Ο Λέορναρντ ήταν πάντα εκεί , αξεπέραστο εμπόδιο στο δρόμο τους , ένα τούβλινο τοίχος , ένας αγκαθωτός θάμνος. Οι δυο τους η Λίλιαν και η Φράνσις μπορούσαν να φιλιούνται να κάνουν έρωτα όσο παράφορα τολμούσαν κατά τη διάρκεια της μέρας, αλλά στο τέλος της κάθε ημέρας ,η Λίλιαν αποσυρόταν στην κρεβατοκάμαρά της μαζί με τον άνδρα της.

Η πόρτα έκλεινε πίσω τους και… Η Φράνσις αρνιόταν να φανταστεί τι συνέβαινε μετά. Την παρηγορούσε το γεγονός ότι το ζευγάρι φαινόταν να καβγαδίζει πιο συχνά τον τελευταίο καιρό. Υπήρχαν φορές που περνούσαν ολόκληρα απογεύματα σε αδιάφορη ή φορτισμένη σιωπή. Τις φορτισμένες σιωπές του ζευγαριού ακολουθούσαν χασμουρητά, ψίθυροι, γέλια. Και υπήρχαν ακόμα και έξοδοι σε αίθουσες χορού και μπαρ. Μέχρι και για διακοπές θα έφευγε το ζευγάρι Μπάρμπερ .

Οι χειρότερες στιγμές για την Φράνσις ήταν οι καθημερινές μικρές χειρονομίες οικειότητας του έγγαμου βίου. Όλες αυτές οι χειρονομίες του ζευγαριού ήταν για την Φράνσις σαν μαχαιριές κατάκαρδα. Ήταν εξαιρετικά δύσκολο να μην μισήσει τον Λέοναρντ…. Στη σκέψη ότι παρενοχλούσε την Λίλιαν στο κρεβάτι , ότι σκαρφάλωνε πάνω της… Έπρεπε να συνεχίσει να μοιράζεται την Λίλιαν ,με τον Λέοναρντ .

Το πρόβλημα ήταν ότι και οι δυο ήταν γυναίκες ή ότι η Λίλιαν ήταν παντρεμένη ; Τα δυο ζητήματα ήταν αξεδιάλυτα μπλεγμένα μεταξύ τους. Μα τι προοπτικές είχε αυτή η σχέση ; Που μπορεί να καταλήξει ; Θα παρατήσει η Λίλιαν τον άνδρα της ; Η Φράνσις θα φύγει από την μητέρα της και από τη ζωή στο Τσάμπιον Χιλ; Τι θα κάνουν ;

Ούτε λύσανε τίποτα ούτε παίρνανε κάποια απόφαση .Δεν μπορούσαν να ζήσουν έτσι. Την Φράνσις αυτή η κατάσταση τη σκότωνε. Δεν μπορούσε άλλο να μοιράζεται την Λίλιαν με τον Λέοναρντ. Δεν μπορούσε να μην έχει την Λίλιαν δική της εξαιτίας ενός πράγματος που περνιόταν για γάμος, ενώ στην πραγματικότητα ήταν συνήθεια και εγωισμός … και κενά περιεχομένου φιλιά ή ακόμα χειρότερα. Προτείνει η Φράνσις στην Λίλιαν να εγκαταλείψει τον άνδρα της. Και να ζήσουνε μαζί οι δυο τους σαν ανδρόγυνο… Δεν είχαν μοιραστεί ποτέ μια νύχτα .Δεν είχαν φάει ποτέ μαζί ένα γεύμα. Μια ζωή η Φράνσις στερημένη από αγάπη , στερημένη από την Λίλιαν…

Τελικά μια βραδιά αναγκάζεται η Φράνσις να εξηγήσει και να αναφέρει στον Λέοναρντ ότι η Λίλιαν Σαρα Γουοτερςδεν έχει ένα άνδρα ερωμένο , αλλά η Φράνσις και η Λίλιαν είναι ερωμένες… Ο Λέοναρντ νιώθει προδομένος ,αρχίζει να βρίζει «μακριά από την γυναίκα μου , ανώμαλη σκύλα!!». Άρχισε να τις χτυπά και τις δύο ,ώσπου η Λίλιαν…

Δυο οικογένειες με ένοχα μυστικά και επικίνδυνες επιθυμίες .Το παρελθόν και των δύο αποκαλύπτεται, οι πράξεις του ενός ή οι αποκλίσεις κάποιου άλλου.

Τα μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια και τότε με έκπληξη και συντετριμμένα τα πρόσωπα προσπαθούν να αθωώσουν τους εαυτούς τους και να συνεχίσουν να ζουν με το βάρος των αποκαλύψεων….

Μια ερωτική λεσβιακή ιστορία που συνδυάζεται με αστυνομικό μυστήριο, άλλο ένα εκλεκτό δημιούργημα της Σάρα Γουότερς με έντονο σασπένς, αληθινή τρυφερότητα, πειστικούς χαρακτήρες και πολλές εκπλήξεις.

Πρόκειται για Αριστούργημα.

H Σάρα Γουότερς, καταξιωμένη, πολυβραβευμένη και δημιουργός παγκόσμιων μπεστ σέλερ, έχει γράψει πέντε μυθιστορήματα: Tipping the Velvet (Χείλη σαν Βελούδο), 1998, Affinity, 1999, Fingersmith (Η Κλέφτρα), 2002, The Night Watch (Ξαγρυπνώντας), 2006, και The Little Stranger (Ανήλικος Επισκέπτης), 2009.Ζει στο Λονδίνο.

asopichos efimerida viotia clip
Asopichos Logo white
Θέλοντας να αποδώσουμε τιμή στον πρόγονό μας, τον Ορχομένιο Ολυμπιονίκη δώσαμε το όνομά του στη προσπάθειά μας. Μέγιστη τιμή και βαριά κληρονομιά την οποία θα προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε. Ονομάσαμε Ασώπιχο την ιστοσελίδα μας γιατί ο Ολυμπιονίκης, ανήκει σε όλους, όπως και η ιστοσελίδα μας. Γιατί η αλήθεια και η ενημέρωση χρειάζονται μεγάλη προσπάθεια, είναι ένας συνεχής αγώνας δρόμου…

Ακολουθήστε μας

menu-circle