Συνεντεύξεις

RAM EUROPE Από τον «Προμηθέα» σε όλο τον κόσμο

RAM EUROPE Από τον Προμηθέα σε όλο τον κόσμο

Χαλεπώτερον το φυλάττειν του κτήσασθαι*.

Η συνέχεια μιας κληρονομιάς 65 χρόνων δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Αυτό βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στην περίπτωση της RAM EUROPE και βέβαια εδώ και χιλιάδες χρόνια επαληθεύεται από την ρήση του Δημοσθένη «Χαλεπώτερον το φυλάττειν του κτήσασθαι» που απλά σημαίνει *είναι δυσκολότερο το να κρατάς παρά να αποκτάς.

Ο Θόδωρος Ανδρέα Ρέντζος ανήκει στη νέα γενιά των επιχειρηματιών και είναι συνεχιστής της επιχείρησης που ίδρυσε ο πατέρας του το 1951 στον Ορχομενό.

Η RAM EUROPE μεσουρανούσε για πολλά χρόνια στον κατασκευαστικό τομέα με Θοδωρος πορτραιτο αείδη προηγμένης τεχνολογίας και θυγατρικές σε πολλές χώρες. Στην πορεία η οικονομική κρίση χτύπησε, όπως άλλωστε χιλιάδες επιχειρήσεις στην υφήλιο και την RAM EUROPE.

Σήμερα λειτουργεί 4 τμήματα και ειδικεύεται πλέον στην περιβαλλοντική προστασία, δείχνοντας έτσι τον νέο προσανατολισμό της εταιρείας.

Ο τόπος καταγωγής των ιδιοκτητών της εταιρείας είναι ο πυρήνας δράσης του. Εκεί βρίσκεται το κέντρο σχεδιασμού, πειραματισμού, υλοποίησης και παραγωγής των πολυποίκιλων κατασκευών.
Ο Ορχομενός λοιπόν ήταν στο επίκεντρο και αυτό ικανοποιεί όχι μόνο τους ιδιοκτήτες της εταιρείας αλλά και όλη την Περιφέρεια αφού, και, με αυτό τον τρόπο γίνεται γνωστός ο τόπος και προσφέρει έσοδα απασχολώντας πολλούς ντόπιους εργαζόμενους.

Αυτή την πορεία των 65 χρόνων θελήσαμε να σας γνωρίσουμε με την σημερινή μας συνέντευξη.

Ο Θόδωρος Ανδρέα Ρέντζος, γιός του μηχανικού Ανδρέα Ρέντζου που έφυγε από τη ζωή το 2013 είναι σήμερα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης στην οποία βέβαια συμμετέχουν η μητέρα και η αδερφή του.

Μιλά πάντα με ηρεμία, σταθερή και σίγουρη έκφραση. Ακούραστος και  ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΕΝΤΖΟΣ 1δημιουργικός, κληρονομικότητα γαρ, πιστεύει ότι η χώρα μας έχει αξιόλογους ανθρώπους και ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αρκεί να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας και βέβαια με τις κατάλληλες κινήσεις από το Δημόσιο υλοποιώντας ιδέες και παίρνοντας πρωτοβουλίες.

Κύριε Ρέντζο, πως προέκυψε το όνομα RAM EUROPE;
Ο πατέρας μου είχε πατεντάρει το ΠΑΜ ένα σύστημα μεταφοράς δημητριακών με αέρα. Προφανώς με αφορμή το ΠΑΜ περίπου το 1970 ονομάζει την εταιρεία από τα αρχικά του ονόματός του, Ρεντζος Ανδρέας Μηχανήματα (RAM) προσθέτοντας δε τότε και το EUROPE.
Εδώ να σας πω ότι διαφώνησα λέγοντάς του «γιατί Europe, δεν μου αρέσει το ξενόφερτο, ας βάλουμε κάτι άλλο» και μου είπε: «Φτιάχνουμε μηχανηματα Ευρωπαϊκών προδιαγραφών γι’ αυτό το έβαλα». Θέλω επίσης να πω ότι το RAM δεν έχει καμία σχέση με την μνήμη RAM των κομπιούτερ άλλωστε αυτό ήταν περίπου στη δεκαετία του 1970,δηλαδή προγενέστερο.
Τελικά είχε δίκιο για τον τίτλο γιατί ήταν εύηχος και προφητικός

Πότε μπήκατε στην εταιρεία;
Το 1986 ο πατέρας μου με εμπιστεύτηκε. Μόλις γύρισα από φαντάρος μου έδωσε τα κλειδιά της επιχείρησης. Μεγάλη ευθύνη, δεν μπορούσα να το πιστέψω, αλλά και σημαντική η πρωτοβουλία του πατέρα μου να με εμπιστευτεί. Αυτό με φόρτωσε με τεράστιες ευθύνες αλλά με όπλισε με αποφασιστηκότητα και σοβαρότητα ώστε να μπορέσω να ανταπεξέλθω.

Μιλήστε μας για την ιστορία, την πορεία αυτής της μεγάλης εταιρείας του τόπου μας. Πότε και πως δημιουργήθηκε;ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΕΝΤΖΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ
Δημιουργήθηκε από τον πατέρα μου Ανδρέα Ρέντζο το 1951. Ο πατέρας μου, τότε αποφοίτησε από τη νυχτερινή σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού «ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ» με πτυχίο πετρελαιομηχανικού. Επιστρέφει στον Ορχομενό και ιδρύει την ομώνυμη προσωπική εταιρεία με έδρα τον Ορχομενό. Ξεκίνησε να επισκευάζει διάφορες πετρελαιομηχανές από τρακτέρ, αλωνιστικές μηχανές και άλλες. Στη συνέχεια και μέχρι το 1959 οι καλλιεργητικές ανάγκες των αγροτών στη περιοχή μας τον έστρεψαν εκτός από τις επισκευές, στις κατασκευές..

Στη συνέχεια και επί μια 15ετία, 1960 – 1975, η εταιρεία ασχολείται με την παραγωγή ειδικών γεωργικών μηχανημάτων. Αρχικά παράγει κεντρόφυγκες ποτίσματος και το 1962 συνεχίζει με το τζιφάρι. Το 1963 ξεκινάει την κατασκευή ψεκαστικών μηχανημάτων, αντλιών ψεκασμού και αντλιών τεχνητής βροχής.

Συνέχισε με γεωργικά εργαλεία;
Ναι αλλά πειραματιζόταν και με άλλα. Επόμενος σταθμός είναι το 1972, οπότε και η ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΕΝΤΖΟΣεταιρεία ξεκινάει να παράγει «πνευματικούς» μεταφορείς δημητριακών με αέρα οι οποίοι ονομάστηκαν ΠΑΜ. Την περίοδο 1978 – 1979 κατασκευάζει το RAM 110 Columbia – απορροφητήρας δημητριακών.

Tο 1981 η RAM EUROPE κατασκευάζει στελεχοκόπτες-καταστροφείς για τις βαμβακοκαλλιέργειες και πατεντάρει το σύστημα αυτόματης λίπανσης των συλλεκτικών βάμβακος με υδραυλική κίνηση (αρ.ευρεσιτεχνίας 72065/8.8.83).

Επισημαίνουμε ότι στην περίοδο 1951-1989, η εταιρεία απέκτησε 16 διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Το 1988 ιδρύεται η RAM EUROPE, η οποία σε συμπαραγωγή με την Ιταλική εταιρεία HYMACH, ξεκινάει την κατασκευή υδραυλικών χορτοκοπτικών βραχιόνων.

Στη νέα χιλιετία με μηχανήματα καθαρισμού παραλίας.

Η είσοδος της εταιρείας σε νέες κατασκευές την καθιερώνει στο χώρα και πλέον ξεπερνά τα όρια της πατρίδας μας. Πως δραστηριοποιείται;
Τo 1990 σε συμπαραγωγή με την Ιταλική εταιρεία EUROMACH, η RAM ΕUROPE κατασκευάζει εκσκαφείς αναδασώσεων. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία γίνεται επίσημοςκαθαρισμος παραλιας ΡΑΜ προμηθευτής του Ο.Τ.Ε. με διάφορες συμβάσεις και προμηθεύει τον οργανισμό με οχήματα πολλαπλών χρήσεων, εξοπλισμό διάστρωσης καλωδίων, οπτικών ινών, μικροεκσκαφέα (συμπαραγωγή με AGRIPROGRAM Ιταλίας), καλαθοφόρα (συμπαραγωγή με COMET Ιταλίας) και άλλα.

Με τους καθαρισμούς ακτών πότε ασχολείστε;
Η πρώτη πιλοτική παραγωγή πρωτότυπου μηχανήματος καθαρισμού ακτών τύπου RAM 100 S γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1991 εφαρμόζοντας πρόγραμμα καθαρισμού-αναβάθμισης των ακτών και ευαισθητοποίησης του κοινού που διαρκεί για την τριετία 1991-1993
Το 1994 πραγματοποιούμε το 1ο πιλοτικό πρόγραμμα καθαρισμού ακτών, υπό την αιγίδα του ΥΠΕΧΩΔΕ στις ακτές της Ανατολικής Αττικής, μήκους 50 χλμ. Η ενημέρωση ευαισθητοποίησης του κοινού γίνεται από την ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ S.O.S. και την Οικολογική εταιρεία Ανακύκλωσης.
Στη συνέχεια το 1996 χρηματοδοτήθηκε η ερευνητική πρόταση της RAM EUROPE ANDALUSIA SPAINπου αφορούσε την «Κατασκευή Μηχανήματος Καθαρισμού Ακτών Πολλαπλών Χρήσεων». Η πιλοτική παραγωγή που ακολούθησε αφορούσε 15 τεμάχια του μηχανήματος καθαρισμού ακτών Beach Star και 15 του Roto Beach.
Μέχρι το 1999 έγιναν 11 διεθνείς διαγωνισμοί που αφορούσαν μηχανολογικό εξοπλισμό καθαρισμού και αναβάθμισης ακτών. Οι προμήθειες έγιναν στα πλαίσια του Β’ Κοινοτικού Πλαισίου και μέσω του Προγράμματος Καθαρισμού Παράκτιων Περιοχών Τουριστικού Ενδιαφέροντος και Πολυσύχναστων Ακτών Κολύμβησης. Συνολικά, οι συμβάσεις αφορούσαν 160 μηχανήματα τα οποία παραδόθηκαν σε 11 Ελληνικές Νομαρχίες.

Τον Μάρτιο του 1999, το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό, στο πλαίσιο του προγράμματος «Καποδίστρια» στον οποίο συμμετείχαν 5 Ελληνικές και Ευρωπαϊκές εταιρείες. Η προμήθεια αφορούσε 534 οχήματα πολλαπλών χρήσεων και εξαρτήσεις και το ποσό της σύμβασης έφτασε τα 5.757.000.000 δρχ.(17.000.000€) Η σύμβαση κατακυρώθηκε στη RAM EUROPE.

Στο εξωτερικό

Καθιερωθήκατε στην Ελλάδα στο εξωτερικό δραστηριοποιηθήκατε;
Ναι βεβαίως το 2000 υπογράψαμε σύμβαση με την Περιφέρεια Ανδαλουσίας στην Ισπανία για 15 Μηχανήματα Καθαρισμού Ακτών και το 2001 μπαίνουμε στη διεθνή αγορά ιδρύοντας τη RAM EUROPE ESPANA με έδρα τη Ζaragoza. Η εταιρεία ξεκίνησε να λειτουργεί τον Φεβρουάριο του 2001.
RAM ITALIATον Δεκέμβριο του 2001, η RAM EUROPE υπογράφει συμβόλαιο με την Ιταλική εταιρεία FOREDIL MACCHINE S.r.l., ως τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο του οχήματος πολλαπλών χρήσεων ΑΜΒΙΕΝΤΕ ανά τον κόσμο, πλην της Ιταλίας.

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΗΛΙΕΣΚΟΥ

Ο Γεν. Διευθυντής της εταιρείας μας με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κο Στεφανόπουλο και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Ρουμανίας, κο Iliescu. (2002)

Τον Δεκέμβριο του 2001, ιδρύεται η εταιρεία RPM σε συνεργασία με την Ιταλική εταιρεία FOREDIL MACCHINE S.r.l. και με σκοπό την προώθηση του οχήματος πολλαπλών χρήσεων ΑΜΒΙΕΝΤΕ και των μηχανημάτων καθαρισμού ακτών στην Ιταλία.
Η RAM EUROPE συνεχίζει να επεκτείνεται στη διεθνή αγορά και ιδρύει τον Ιανουάριο του 2002 τη RAM EUROPE ROMANIA με έδρα το Βουκουρέστι.

Το 2005 ιδρύεται η θυγατρική RAM ITALIA και με αυτή εξαγοράζει προς 2,6 εκατ. ευρώ, δύο ιταλικές επιχειρήσεις FOREDIL MACCHINE s.r.l και PACAGNELLA s.r.l. Με την κίνηση αυτή η RAM EUROPE στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία της σε επικερδή τμήματα της αγοράς περιβάλλοντος όπως τα δημοτικά οχήματα πολλαπλών χρήσεων ΑΜΒΙΕΝΤΕ και οι μικροί φορτωτές.

Που σταματάει η επέκτασή σας;
Στο εσωτερικό το 2006 όταν αγοράσαμε από τη βιομηχανία κονσερβών ΚΩΠΑΪΣ ΑΒΕΕ τις εργοστασιακές της εγκαταστάσεις έκτασης 50.874m. Με την επένδυση αυτή η RAM EUROPE αυξάνει τη συνολική της έκταση σε 93.874m γης από τα οποία τα 26.700m είναι κτιριακές εγκαταστάσεις.

Τελικά σε πόσες χώρες εξάγεται;
Σε πολλές και συγκεκριμένα σε Ιαπωνία, Κουβέιτ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ΡΑΜ εργοσασιο εσωτερικοΣλοβακία, Αίγυπτο,Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα,Ρουμανία,. Στην Κίνα δε τα δικά μας μηχανήματα είναι τα μοναδικά από τον Δυτικό Κόσμο. Επίσης προμηθεύουμε τον Τουρκικό στρατό με μηχανήματα εκχιονισμού και μάλιστα πήραμε τη δουλειά με αντίπαλο την Μερτσέντες. Επίσης στο αεροδρόμιο του Πεκίνου έχουμε μηχανήματα εκχιονισμού όπου και εκεί είχαμε αντίπαλο στο διαγωνισμό τη Γερμανική εταιρεία.

Βάρος στη προστασία του περιβάλλοντος

Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείστε με ότι έχει σχέση με το περιβάλλον. Μπορείτε να μας πείτε τι ακριβώς κάνετε;
Η RAM EUROPE λειτουργεί 4 τμήματα τα οποία ειδικεύονται στην περιβαλλοντική προστασία. Τα τμήματα αυτά είναι: history_25
Η Beach-RAM που ασχολείται με την εκτέλεση έργων καθαρισμού ακτών και η Eco-RAM που κατασκευάζει μηχανημάτων καθαρισμού ακτών και τον εξοπλισμό τους. Δραστηριοποιείται επίσης στην ανάπτυξη προγραμμάτων ανανεώσιμης ενέργειας.
Η Cyclo -RAM ασχολείται με την κατασκευή εξοπλισμού ανακύκλωσης και γενικότερα διαχειρίσεις απορριμμάτων ενώ η Bio-RAM με την κατασκευή εξοπλισμού διαχείρισης βιομάζας.

Πέλετ από βαμβακιές

Με εναλλακτικές πηγές ενέργειας ασχολείστε;
Το 1986 συνεργαστήκαμε με το ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) για την βιομάζα από τις βαμβακιές. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το cotton pellet που είναι δική μας πατέντα διεθνώς. Είναι δηλαδή πέλετ από τις βαμβακιές το οποίο έχει μεγάλη ενεργειακή απόδοση και εντάσσεται στην κατηγορία των πέλετ από ξύλο.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΛΩΡΙΔΗ ΣΕ ΟΡΧΟΜΕΝΟ

Συνάντηση του Προέδρου και του Γεν. Διευθυντή της εταιρείας με τον Υπουργό Εσωτερικών Αλ. Παπαδόπουλο, τον Υφυπουργό Εσωτερικών Γ. Φλωρίδη κατά την επίσκεψη στις εγκαταστάσεις μας στον Ορχομενό στα πλαίσια της παράδοσης 534 οχημάτων ΑΜΒΙΕΝΤΕ και εξαρτήσεων του Προγράμματος «Καποδίστριας». (1999)

Υπάρχει τώρα στην αγορά;
Όχι δυστυχώς. Είχαμε σχεδιάσει να παράγουμε θερμότητα και με την τηλεθέρμανση να δίνουμε σε διάφορους φορείς της περιοχής μας, όπως το νοσοκομείο Λιβαδειάς, σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια μέχρι να γενικευόταν και να δινόταν για οικιακή χρήση.
Όπως ξέρετε στην περιοχή μας έχουμε μεγάλη παραγωγή βαμβακιού και επομένως η πρώτη ύλη υπάρχει σε αφθονία.
Παρ όλα αυτά η προσπάθειά μας με το cotton pellet δεν έχει εγκαταλειφτεί οριστικά. Αν υπάρξει μια επιδότηση στους παραγωγούς για την παραγωγή βιομάζας από τις βαμβακιές πιστεύω ότι θα μπορούσε ένα τέτοιο πρόγραμμα να υλοποιηθεί γρήγορα. Εμείς είμαστε έτοιμοι και έχουμε την τεχνογνωσία.

Πως βλέπετε την εναλλακτική ενέργειας στη χώρα;
Δυστυχώς η χώρα μας με τόσο ήλιο, αιολική ενέργεια και τις θάλασσές της δεν έχει εξελίξει σε ικανοποιητικό βαθμό τις εναλλακτικές ενέργειες.

photo_07

Υπογραφήσύμβασης με τον Υφυπουργό Εσωτερικών, κο Λ. Παπαδήμα. (1999)

Ασχολείστε με την διαχείριση των απορριμμάτων;
Ναι εκεί έχουμε επικεντρώσει τις δραστηριότητές μας τα τελευταία χρόνια.
Η σύγχρονη τάση είναι η κομποστοποίηση και η ανακύκλωση και μετά ότι απομένει να πηγαίνει για ενεργειακή αξιοποίηση. Αυτό γίνεται γιατί παλαιότερα που καίγονταν τα απορρίμματα, τα υπολείμματά τους περιείχαν επικίνδυνα υλικά για την υγεία μας, τις διοξίνες, και έτσι εγκαταλείπεται σταδιακά η καύση.
Η λύση λοιπόν είναι η κομποστοποίηση. Εμείς εκμεταλλευόμενοι αυτό το γεγονός ως εταιρεία, αποκτήσαμε δυο παγκόσμιες πατέντες. Κάνουμε την κομποστοποίηση και την ανακύκλωση με μηχανήματα που παράγουμε εμείς και είναι αυτοκινούμενα οχήματα.
Το προϊόν της κομποστοποίησης είναι άριστο και βιοδιασπώμενο, φιλικό αλλά και χρήσιμο αφού επιστρέφει ως λίπασμα στη φύση.

Έχετε περάσει στη συσκευασία και στη πώληση;
Όχι ακόμη κι αυτό γιατί. Συνεργαζόμαστε με Δήμους συγκεντρώνοντας τα απορρίμματα, στη συνέχεια διαχωρίζουμε τα υλικά και άλλα πάνε για ΨΕΚΑΣΤΙΚΑ 1964κομποστοποίηση και άλλα στην ανακύκλωση.
Το λίπασμα που προέρχεται από αυτή τη διαδικασία, το δίνουμε στο Δήμο. Ετσι επιστρέφει στους Δημότες μέσα από διάφορες χρήσεις.
Το υλικό βέβαια είναι εμπορεύσιμο και κερδίζει συνεχώς έδαφος. Ξοδεύουμε να φανταστείτε ως χώρα 300 εκατομμύρια κάθε χρόνο για εισαγωγές φυτοχωμάτων από το εξωτερικό.
Ακόμα δεν το εμπορευόμαστε αλλά πολύ σύντομα θα μπούμε στην αγορά. Μάλιστα σε κάθε περιοχή που παράγουμε το κομπόστ, θα έχει ονομασία προέλευσης. Δηλαδή σε κάθε περιοχή θα περιέχει υλικά που προέρχονται από το ίδιο μέρος στο οποίο θα χρησιμοποιούνται στη συνέχια.

Με αυτή την δραστηριότητα σε ποια μέρη της χώρας ασχολείστε;
Στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων στη Καλαμάτα, στον Ευρώτα Λακωνίας, στο Αστρος Κυνουρίας. Στην Κω διαχειριζόμαστε τους μπλε κάδους και σε πολλά ακόμη μέρη όπου περιμένουμε τα αποτελέσματα διαγωνισμών για να τα εξελίξουμε.

Η κρίση σας άγγιξε;
Βεβαίως και σε μεγάλο βαθμό. Το ελληνικό δημόσιο για πολλά χρόνια χρωστούσε στην εταιρεία μας 7 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία μέσα από διαπραγματεύσεις για να πληρωθούμε, έγιναν 5, 4 και τώρα έχουμε κολλήσει στα 3 και δεν τα έχουμε πάρει ακόμη. Αυτό μας δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα. Εδώ και τέσσερα χρόνια ΣΤΕΛΕΧΟΚΟΠΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗοι τράπεζες δεν ενισχύουν καμία δραστηριότητα.

Τι σημαίνει αυτό;
Ότι αυτοχρηματοδοτούμαστε, δεν μπορούμε να πάρουμε δάνεια. Έτσι αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τις δραστηριότητές μας παντού, στην παραγωγική διαδικασία, τις πωλήσεις, δεν συμμετέχουμε πλέον σε μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού.

Στον Ορχομενό το εργοστάσιο υπολειτουργεί;
Λειτουργεί αλλά όπως είπα έχουμε περιορίσει τις δραστηριότητες. Κάποτε είχαμε 105 άτομα αλλά τώρα λειτουργεί με πολύ λιγότερους.

Το άρμα της φωτιάς, σώζει το Μουσείο 

Θέλω να σας ρωτήσω για εκείνο το όχημα που είδαμε στις φωτιές στην Αρχαία Ολυμπία. Εσωσε το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας.
Ήταν ένα ερευνητικό πρόγραμμα που εξελίσσαμε για 4 χρόνια σε ένα παλιό άρμα Αρμα ΡΑΜ φωτιες αρχαια Ολυμπια 1JPGμάχης το οποίο διασκευάσαμε και πατεντάραμε στο Μόναχο. Τον Ιούλιο του 2007 το δοκιμάζαμε σε διάφορες πυρκαγιές της Κορινθίας όπου καταφέραμε και σβήσαμε, με αυτό το όχημα, πολλές φωτιές.
Από τότε θέσαμε το όχημα στη διάθεση των ενόπλων μας δυνάμεων και γνωστοποιήθηκε και στην πολιτική ηγεσία. Πραγματικά ήρθε στον Ορχομενό όλη η ηγεσία όπου τους κάναμε επίδειξη και οι αναφορές ήταν όλες θετικές.

Ξεχάστηκε όμως, μέχρι που είδα στην τηλεόραση αυτή την μεγάλη καταστροφή με τους τόσους νεκρούς στην Ηλεία και συγκλονίστηκα.
Τότε, με δική μου, πρωτοβουλία έψαχνα να βρω τρόπο μετακίνησης αυτού του βαρέως οχήματος και να συμμετάσχει στις προσπάθειες κατάσβεσης.
Πραγματικά βρέθηκε τρόπος και μεταφέρθηκε. Μας ανέθεσαν αποστολή Αρμα ΡΑΜ φωτιες αρχαια Ολυμπιαστο Σωληνάρι Κορινθίας. Εκεί δεν κάναμε καμία κατάσβεση αλλά οι κάτοικοι αισθάνθηκαν ασφαλείς και πήγαν για ύπνο.

Την επόμενη μέρα με πήραν τηλέφωνο από το συντονιστικό της Πυροσβεστικής να πάμε στην Αρχαία Ολυμπία που, όπως μας είπαν, κινδύνευε από τις φωτιές το Μουσείο.
Πραγματικά πήγαμε και, όπως λένε όλοι οι εμπειρογνώμονες, αν είχαμε αργήσει ένα τέταρτο θα είχε καταστραφεί το Μουσείο.

Εκεί αποδείχτηκαν οι δυνατότητες αυτού του ειδικού οχήματος. Τα άλλα μέσα δεν μπορούν να μπουν στη φωτιά ενώ αυτό μπαίνει στις φλόγες. Παράλληλα, έχει εξοπλισμό για την διαμόρφωση του χώρου, δεξαμενή με 15 τόνους νερό και έτσι μπορεί να είναι αποτελεσματικό.
Σπάσαμε την πόρτα, μπήκαμε μέσα στις φωτιές και ρίξαμε, να φανταστείτε, πάνω από 500 τόνους νερό για να σβήσουμε τη φωτιά. Όταν πήγαμε οι φλόγες έγλειφαν τα τζάμια του Μουσείου.
Το γεγονός αυτό πήρε μεγάλη δημοσιότητα, από ελληνικά και μεγάλα ξένα μέσα Ενημέρωσης λόγω της Αρχαίας Ολυμπίας.

Στη συνέχεια, ένας γνωστός τραπεζίτης που είχε παρακολουθήσει το εγχείρημα. θέλησε να κάνει δωρεά τριών τέτοιων μηχανημάτων στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πραγματικά με πήραν τηλέφωνο από την τράπεζα, συζητήσαμε για το κόστος και την παράδοση, βγήκε εντολή για το κόστος και την πληρωμή αλλά ποτέ δεν έγινε αποδεκτή από το ελληνικό δημόσιο αυτή ηΑρμα ΡΑΜ Δωρεά για διάφορους λόγους που δεν είναι της στιγμής.

Χρησιμοποιήθηκε έκτοτε σε άλλη κατάσβεση;
Ναι, την επόμενη χρονιά σβήσαμε μια μεγάλη πυρκαγιά στο Διόνυσο Αττικής όπου κινδύνευαν τα πρώτα σπίτια και η κατάσταση ήταν πολύ επικίνδυνη.
Τη μεθεπόμενη χρονιά, σβήσαμε μια επίσης μεγάλη φωτιά, στο δάσος της Στροφυλιάς Πελοποννήσου . Εκεί αποδειχτήκαμε επίσης αποτελεσματικοί, γιατί τα άλλα μέσα δεν μπορούσαν να κινηθούν στο παραλιακό μέτωπο ενώ το δικό μας μηχάνημα τα κατάφερε κι εκεί.
Το όχημα σε 10 λεπτά γεμίζει με 15 τόνους νερό και αφού μπορούσε να κινηθεί στη παραλία παίρναμε νερό από την θάλασσα και έτσι σβήσαμε την πυρκαγιά.

Που είναι τώρα;
Στις εγκαταστάσεις μας στον Ορχομενό.

Στην δραστηριότητά σας όλα αυτά τα χρόνια τι σας έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση;
ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΕΝΤΖΟΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΙΑΟι εμπειρίες μου με το ελληνικό δημόσιο, με εξαίρεση μια πενταετία, είναι καλές και έχω θετική άποψη για τους υπαλλήλους του δημοσίου οι οποίοι υπερβάλλουν και προσφέρουν έργο στη πατρίδα.

Το παράπονο;
Όλοι θέλουμε να κάνει το κράτος κάτι για εμάς και για να θυμηθούμε τους προγόνους μας σύν Αθηνά και χείρα κίνει. Τώρα το πρόβλημά μας είναι όχι ότι δεν υπάρχει η χείρα αλλά δεν υπάρχει η Αθηνά.
Πρέπει να γίνουν κινήσεις στρατηγικής. Να απενοχοποιηθεί η σχέση του πολίτη με το Δημόσιο, θα πρέπει οι δημόσιοι λειτουργεί να είναι αρωγοί στον πολίτη.

ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΤΕΣ 1974 διαφημησηCOLUMBIA RAM EUROPE 110

Have your say