Γράφει η:  Βέρα Γιαννακίτσα | Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc – info@nutriology.gr 

Πολλές φορές έχεις ακολουθήσει ένα πρόγραμμα διατροφής το οποίο έχει εξελιχθεί πολύ καλά και λίγο πριν φτάσεις στο επιθυμητό σου βάρος, η ζυγαριά «κολλάει» σε ένα νούμερο και το βάρος μένει εκεί  σταθερό ή αρχίζει να έχει ανοδική πορεία! Τι μπορεί να συμβαίνει;

  • Έχεις μειώσει πολύ τις θερμίδες του διαιτολογίου με αποτέλεσμα ο ρυθμός του μεταβολισμού σου να έχει μειωθεί, δηλαδή οι καύσεις σου ανά εικοσιτετράωρο.
  • Παραλείποντας γεύματα και μειώνοντας πολύ τις θερμίδες που προσλαμβάνεις, είναι πολύ πιθανό να εμφανίσεις κάποια έλλειψη και σε βιταμίνες που οδηγεί κι αυτή σε μείωση του μεταβολικού ρυθμού.
  • Καταναλώνεις γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες αργά το βράδυ και λίγο πριν κοιμηθείς. Ο οργανισμός αποθηκεύει την περίσσεια υδατανθράκων με την μορφή λίπους.
  • Είναι πολύ πιθανό ο στόχος που έχεις βάλει για το βάρος σου να θέτει σε κίνδυνο την υγεία σου και μην ανταποκρίνεται στην κάλυψη των αναγκών σου, επομένως ο οργανισμός σου αντιδρά.

Το ιδανικό βάρος, όπως και το ποσοστό του σωματικού λίπους μεταβάλλονται ανάλογα την ηλικία και τον τρόπο ζωής, παραδείγματος χάριν αν η φυσική δραστηριότητα που έχεις είναι ήπια ή έντονη! Το βάρος που είχαμε όταν ήμαστε 20 χρονών, δεν σημαίνει ότι είναι φυσιολογικό και υγιές και στις επόμενες δεκαετίες.

Είναι ουσιαστικό να θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους και να σεβόμαστε τις ανάγκες μας. Συνήθως τα τελευταία κιλά που θέλουμε να χάσουμε είναι για λόγους αισθητικής και όχι υγείας, επομένως πολλές φορές αρκεί να αλλάξουμε την σκέψη μας και να αποδεχτούμε την εικόνα του εαυτού μας!