Οι ιδιοι οι μαθητες και οι μαθητριες από χθες Τεταρτη προχώρησαν σε συνέλευση και με δημοκρατικές διαδικασίες αποφάσισαν την κατάληψη του σχολικου κτιριου- τοσο στο Διστομο όσο και στην Αραχωβα..Στο Λυκειο Διστομου οι πόρτες έχουν κλεισει και οι μαθητες ανήρτησαν πανω με το οποιο γνωστοποιουν την απόφαση τους και με ανακοινωση προβάλλουν τα δίκαια αιτήματά τους.
Η ανακοίνωση της Μαθητικής Κοινότητας του ΓΕ.Λ. Διστόμου ειναι η εξής:
<<Μέσω δημοκρατικής ψηφοφορίας που διεξήχθη ανάμεσα στους μαθητές του Γενικού Λυκείου Διστόμου, η μαθητική κοινότητα του σχολείου αποφάσισε κατάληψη της σχολικής μονάδας εξ αιτίας των δυσάρεστων υπουργικών αποφάσεων που έχουν παρθεί για την «ανταλλαγή» μαθητών και μαθητριών εντός του Δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας. Πιο συγκεκριμένα, επειδή στο ΓΕ.Λ. ΑΡΑΧΩΒΑΣ η κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής αποτελείται από τρείς μαθητές, θα μεταφερθεί στο ΓΕ.Λ. ΔΙΣΤΟΜΟΥ και, αντίστοιχα, η κατεύθυνση Θετικών Σπουδών του ΓΕ.Λ. ΔΙΣΤΟΜΟΥ που αποτελείται από 2 μαθητές θα μεταφερθεί στο ΓΕ.Λ. ΑΡΑΧΩΒΑΣ. Το σύνολο της μαθητικής κοινότητας των δύο σχολείων, υπογραμμίζει την παραβίαση του δικαιώματος και της επιλογής των μαθητών να εκλέξουν την κατεύθυνσή που θέλουν να ακολουθήσουν. Ουσιαστικά, "εκβιάζει" τους μαθητές είτε να αλλάξουν κατεύθυνση είτε να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
Τα πράγματα παραμένουν μετέωρα και για τις δύο σχολικές μονάδες του δήμου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και δίχως να έχει επισημανθεί κάποιο μέσο καθημερινής μεταφοράς των μαθητών και μαθητριών. Η υπουργική απόφαση έχει καθυστερήσει υπερβολικά λόγω αμέλειας και τα μαθήματα των κατευθύνσεων των δύο σχολείων δεν διεξάγονται καν παρόλο που οι καθηγητές των ειδικοτήτων της θετικής κατεύθυνσης υπάρχουν στο σχολείο ήδη.
Τέλος, με την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος, που περισσότερο μοιάζει με την έσχατη τιμωρία που μπορεί να υποβληθεί στους μαθητές, στην κρίσιμη αυτή χρόνια για το μέλλον των παιδιών και τις τελικές πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχει επιπτώσεις και στον ψυχολογικό τομέα των μαθητών εκτός των άλλον πρακτικών προβλημάτων>>-