Asopichos Logo
29-03-2024
Asopichos Logo
286

Πόσο κοστίζει το Βουλευτιλίκι; Οι πληρωμένες εμφανίσεις στη TV και τα άλλα… έξοδα

< 16 λεπτά
18.09.15 • 07:15
#Tags:

Πόσο κοστίζει το Βουλευτιλίκι; Οι πληρωμένες εμφανίσεις στη TV και τα άλλα… έξοδα

Με σημαία τους «το καλό του τόπου» αλλά και την φιλοδοξία τους να γίνουν εκπρόσωποί μας στο Εθνικό Κοινοβούλιο, αρκετοί είναι αυτοί που «εκτίθενται» στην κοινή γνώμη και ζητούν την ψήφο για να γίνουν ένας από τους 300 της Βουλής.

Σε κατ ιδίαν συζητήσεις, πολλοί φερέλπιδες πολιτικοί, μας έχουν εκμυστηρευτεί, ότι παρόλο που χειραψια με χρήματαπήραν το χρίσμα από το κόμμα, δεν το επέτρεψε το... πορτοφόλι τους να κατέλθουν στους στίβους της εκλογικής μάχης.
Έτσι είναι, δεν έχεις χρήμα, δεν κατεβαίνεις.

Μια άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η οικονομική ενίσχυση από φίλους. Ρευστό που προέρχεται, ίσως, από φανερούς πόρους.

Υπάρχει όμως κι άλλη περίπτωση. Οι πόροι που απορρέουν από δεσμεύσεις, υποσχέσεις και… επιταγές από «φίλους» οι οποίοι έχουν και κατέχουν χρήμα και θέσεις. Σε αυτή τη περίπτωση όποια ομοιότης είναι συμπτωματική…

Η εποχή των παχιών αγελάδων όμως έχει περάσει. Μισθοί και συντάξεις έχουν συρρικνωθεί ενώ οι οικονομικές ενισχύσεις από τα κόμματα ουσιαστικά έχουν κοπεί, επιβαρύνοντας έτσι, περισσότερο την τσέπη και την φιλοδοξία κάποιων να διεκδικήσουν την ψήφο μας.

Κυρίαρχο ρόλο στο στρατόπεδο των υποψηφίων παίζουν οι φίλοι-εθελοντές επί πληρωμή, που θα σηκώσουν το βάρος της διανομής εντύπων, της λειτουργίας των εκλογικών γραφείων, αλλά και τις μετακινήσεις από χωρίον εις χωρίον.

Πολλοί από αυτούς βέβαια αποσκοπούν στο ότι ΑΝ εκλεγεί ο υποψήφιός τους, να τον προσλάβει στο επιτελείο του.

Το κόστος όμως για τον προεκλογικό αγώνα ενός πολίτη-υποψήφιου βουλευτή, για το «καλό του τόπου», πόσο κοστίζει;

Το πρώτο πράγμα όταν κάποιος πάρει το χρίσμα για την βουλευτική υποψηφιότητα, είναι να πληρώσει το παράβολο στο Πρωτοδικείο το οποίο κοστίζει περίπου 200€. Πριν μερικά χρόνια αυτό ανερχόταν περίπου στα 800€. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του, να είναι έλληνα πολίτης και να έχει νόμιμη ικανότητα να εκλέγει.

Τα ΜΜΕ

Η επικοινωνία με τους πολίτες, τους οποίους καλείται να μετατρέψει σε… σταυρούς ο υποψήφιος βουλευτής, είναι ασφαλώς το πιο δύσκολο, το πιο χρονοβόρο και το πιο ακριβό επιχείρημα.
Στον τομέα αυτόν ανήκουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, πρωτίστως η τηλεόραση και δευτερευόντως το ραδιόφωνο, τα social media, τα blogs και τα portals στο ιντερνετ.

Το «γυαλί» κοστίζει στα επαρχιακά, τοπικά κανάλια περίπου 1.000€ για κάθε εμφάνιση ανά εκπομπή ενώ στα κανάλια εθνικής εμβέλειας από 2.000€ και πάνω ανά εμφάνιση. 

Χρημα και τηλεόρασηΤο κόστος βέβαια «παίζει» αναλόγως σε ποια ζώνη θα εμφανιστεί και τι είδους εκπομπή, πχ αν είναι ενημερωτική, συζήτηση, ή πρόσκληση στις ειδήσεις. Τότε το κόστος ανεβαίνει κατά πολύ.
Επίσης κοστολογούνται (ρευστό ή «επένδυση») από τον σταθμό ακόμη και τα «αθώα πλανάκια» που γίνονται σε διάφορες εκπομπές όπου εμφανίζουν έστω και ξώφαλτσα τον υποψήφιο βουλευτή- πολιτευτή-πελάτη.

Δεν φαντάζομαι αγαπητέ αναγνώστη να πιστεύεις ότι αφήνεται τίποτα στην τύχη. Όταν πχ αναφέρονται στις ειδήσεις για αγροτικές κινητοποιήσεις και δείχνουν πλάνα με κάποιους μπροστάρηδες που «τυχαίνει» να είναι υποψήφιοι, ή φίλοι, ή πελάτες του καναλιού; Σε άλλη περίπτωση σε θέμα πχ αυτοδιοίκησης εμφανίζεται ο χ τόπος ή ο χ Δήμαρχος…. Δεν είναι τυχαίες βέβαια οι επιλογές.

Άλλο μέσο που παίζει επίσης σπουδαίο ρόλο είναι το ραδιόφωνο. Άμεσο και εξάπτει τη φαντασία γιατί δεν έχεις εικόνα, μόνο ακούς και την φτιάχνεις εσύ όπως θέλεις.
Είναι έτσι όμως τελικά; Η φωνή από την πλευρά που σε καλεί να ακούσεις έχει επιλέξει για σένα (όπως και στην TV) τον καλεσμένο. Με ποια κριτήρια; Για το καλό του τόπου ή τη σωτηρία του μέσου;
Όταν ακούς τους «οικοδεσπότες» στα ΜΜΕ όλοι είναι απολιτίκ και υποστηρίζουν την επαγγελματική δεοντολογία. Ναι αμέ, το παίζουν εκ του ασφαλούς γιατί μέχρι να στηθεί η εκπομπή και να μπουν στο στούντιο έχει δουλέψει ολόκληρο παρασκήνιο.

Στα οπτικοακουστικά ΜΜΕ έχει θεσπιστεί πριν από κάθε προεκλογική καμπάνια να αναφέρεται: «ακολουθεί πολιτική διαφήμιση» αλλά ποιος ακούει;… ενώ η εκπομπή και οι ειδήσεις δεν υπάγονται στη σφαίρα της διαφήμισης παρόλο που είναι «πληρωμένες» οι παρεμβάσεις.

Και στα έντυπα δεν γίνεται αυτό; Φυσικά γι αυτό επιλέγεις ποια εφημερίδα θα διαβάσεις ή ποιο περιοδικό γιατί ξέρεις τι «παίζει».
Τις ίδιες επιλογές έχεις και στα άλλα ΜΜΕ αλλά πολλές φορές και ειδικά στις προεκλογικές περιόδους δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, δεν έχεις επιλογές, δεν προλαβαίνεις... Σε βομβαρδίζουν και σου σερβίρουν αυτό που θέλουν, θέλεις δεν θέλεις.
Το κόστος λοιπόν που βαρύνει τους υποψηφίους πολιτευτές για την TV είναι κατά μέσο όρο 1.000€ και για το ραδιόφωνο περίπου στα μισά.

Τα Ηλεκτρονικά ΜΜΕ

Σημαντική επιλογή τα τελευταία χρόνια από τους υποψηφίους είναι τα λεγόμενα social media, τα λεγόμενα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter κυρίως. Εκεί δεν κοστίζει τόσο ακριβά η διαφήμιση-προβολή. Ανέρχεται περίπου στα 500€ και αναλόγως πόση χρήση θα κάνεις.
Χρημα στα μανταλακιαΥπάρχει και η περίπτωση δημιουργίας προσωπικού λογαριασμού που δεν κοστίζει τίποτα.
Σε αυτή τη περίπτωση όμως θα έχεις προβλήματα. Πόσοι θα σε ακολουθήσουν, πως και ποιο θα είναι το προφίλ σου ενώ υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να γίνεις δέκτης άσχημων σχολίων ή να σε αντιπαρατεθούν οι «φίλοι» που σερφάρουν

Εκτός από τα Facebook και Twitter είναι και τα λεγόμενα blogs και portal επίσης στο διαδίκτυο.
Λόγω της ταχύτητας και της αμεσότητας των γεγονότων στο ίντερνετ, τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ έχουν μια ιδιάζουσα δυναμική. Είναι όμως επίσης ιδιάζουσα και δεοντολογία, η σοβαρότητα και η αξιοπιστία που τα διέπει.
Είναι έτσι, πολύ δύσκολοι και διακριτοί οι ρόλοι για δίκαιη μεταχείριση των ηλεκτρονικών ΜΜΕ προς στους πολίτες-αναγνώστες.
Τις περισσότερες φορές βλέπουμε σε αυτά να προβάλλεται χωρίς λόγο και αιτία κάποια άσχετη δραστηριότητα ενός υποψηφίου βουλευτή.
Αντί να επιλέξουν να προβάλουν μόνο τις θέσεις των κομμάτων και τις κεντρικές συγκεντρώσεις σε κάθε περιοχή επιλέγουν την προβολή-διαφήμιση μεμονωμένων υποψήφιων βουλευτών πχ σε μια επίσκεψη σε καφενείο ή ταβέρνα
Κατ αυτόν τον τρόπο έχει ήδη γίνει επιλογή και ας προβάλλουν δήθεν, πολλούς και από διαφορετικά κόμματα υποψηφίους. Αυτό γίνεται για να τα έχουν με όλους καλά, για να θολώσουν τα νερά.
Και πως ξεπερνιούνται όλα αυτά; Με την δίκαιη, ισόνομη και δεοντολογική αντιμετώπιση της κατάστασης.
Διαφορετικά είναι σαν να υπερασπίζεσαι τον χασάπη που διαφημίζεις και σου πουλάει σάπιο κρέας.
Το κόστος στα Ηλεκτρονικά ΜΜΕ είναι όπως ακριβώς σε πολλά ΜΜΕ, δηλαδή χύμα… Κοστίζει από τίποτα μέχρι ό.τι έχεις ευχαρίστηση όλα στην αξίωση δούναι και λαβείν.

Τα άλλα έξοδα

Έχει προβλεφθεί και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το ανώτατο επιτρεπτό όριο εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο βουλευτή αναλόγως της περιφέρειας που πολιτεύεται και του αριθμού των εδρών που εκλέγονται.
Κοντρολ τηλεόρασηςΣτην περιοχή της πχ Βοιωτίας το όριο αυτό ανέρχεται στις 30.000€.

Εκτός από τα παραπάνω έξοδα που περιγράψαμε για τα ΜΜΕ, το οπλοστάσιο ενός πολιτευτή περιλαμβάνει και άλλο προωθητικό υλικό: Αφίσες, διαφημιστικό έντυπο, μαζικά μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα και κινητά τηλέφωνα για επικοινωνία, ενοίκια εκλογικού-ών κέντρων, εισιτήρια μετακινήσεων, βενζίνες οχημάτων μετακινήσεων, συνεστιάσεις ή κεράσματα σε συγκεντρώσεις και άλλα απρόβλεπτα.
Σίγουρα, όπως λένε πρώην πολιτευτές, το κόστος ανεβαίνει πάνω από το όριο που βάζει το Κράτος για κάθε περιοχή.
Το ζητούμενο είναι πως δικαιολογείται αυτό το χρήμα, το ονομαζόμενο μαύρο πολιτικό χρήμα.

Υπάρχουν και περιπτώσεις που κάποιοι υποψήφιοι έχουν ξοδέψει ελάχιστα και έχουν κάνει ένα τυπικό προεκλογικό αγώνα με πολύ λίγα χρήματα. Χωρίς εμφανίσεις στα κανάλια, χωρίς φυλλάδια, χωρίς διαφήμιση σε ΜΜΕ, εκλογικά κέντρα κλπ
Όμως το ζητούμενο είναι τι αποτέλεσμα θα έχεις, θα εκλεγείς;

Οι επιταγές

Αξίζει να κάνουμε σε αυτό το σημείο μια επισήμανση.
Τις περισσότερες φορές το κόστος πληρώνεται επί τη εμφανίσει. Υπάρχει όμως και η… πίστωση! Αυτή είναι η λεγόμενη επιταγή και εξαρτάται από τις σχέσεις, τις πιθανότητες εκλογής και το… παρελθόν του υποψηφίου.
Άμα τη εκλογή αρχίζει ή εξόφληση του λογαριασμού, της λεγόμενης επιταγής. Η με ρευστό ή με κρατικό χρήμα που τελικά δεν θα του κοστίσει και τίποτα. Θα «σπρώξει» άμεση ή έμμεση διαφήμιση, θα δώσει ειδήσεις κλπ κλπ κλπ

Πίνακας

προσδιορισμού για κάθε εκλογική περιφέρεια του ανωτάτου επιτρεπόμενου ορίου των εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο βουλευτή.

 

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο βουλευτή Επικρατείας καθορίζεται σε 70.500 €, ποσό που αν

Α/Α        ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡ/ΡΕΙΑ       ΕΔΡΕΣ   ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ

1              Α΄ Αθηνών                               14           70.500

2              Β΄ Αθηνών                               44           115.500

3              Νομού Αττικής                        15           72.000

4              Α΄ Πειραιώς                            6              52.500

5              Β΄ Πειραιώς                            8              61.500

6              Νομού Αιτωλ/νίας                  7              60.000

7              Αργολίδος                              3              30.000

8              Αρκαδίας                               3              30.000

9              Άρτης                                     3              30.000

10           Αχαΐας                                    8              61.500

11           Βοιωτίας                               3              30.000

12           Γρεβενών                              1              15.000

13           Δράμας                                  3              30.000

14           Δωδεκανήσου                       5              52.500

15           Έβρου                                   4              37.500

16           Ευβοίας                                6              52.500

17           Ευρυτανίας                           1              15.000

18           Ζακύνθου                             1              15.000

19           Ηλείας                                   5              45.000

20           Ημαθίας                                4              37.500

21           Ηρακλείου                             8              61.500

22           Θεσπρωτίας                         2              22.500

23           Α΄ Θεσσαλονίκης                16           73.500

24           Β΄ Θεσσαλονίκης                 9              63.000

25           Νομού Ιωαννίνων                5              45.000

26           Καβάλας                              4              37.500

27           Καρδίτσης                           4              37.500

28           Καστοριάς                           2              22.500

29           Κέρκυρας                            3              30.000

30           Κεφαλληνίας                       1              15.000

31           Κιλκίς                                  3              30.000

32           Κοζάνης                            5              45.000

33           Κορινθίας                           4              37.500

34           Κυκλάδων                         4              45.000

35           Λακωνίας                          3              30.000

36           Λαρίσης                           8              61.500

37           Λασιθίου                          2              22.500

38           Λέσβου                             3              30.000

39           Λευκάδος                         1              15.000

40           Μαγνησίας                      6              52.500

41           Μεσσηνίας                      5              45.000

42           Ξάνθης                           3              30.000

43           Πέλλης                           4              37.500

44           Πιερίας                            4              37.500

45           Πρεβέζης                      2              22.500

46           Ρεθύμνης                      2              22.500

47           Ροδόπης                      3              30.000

48           Σάμου                         1              15.000

49           Σερρών                      6              52.500

50           Τρικάλων                    4              37.500

51           Φθιώτιδος                 5              45.000

52           Φλωρίνης                    2              22.500

53           Φωκίδος                     1              15.000

54           Χαλκιδικής                 3              30.000

55           Χανίων                       4              37.500

56           Χίου                         2              22.500

τιστοιχεί στους υποψήφιους βουλευτές της Α΄ Εκλογικής Περιφέρειας Αθηνών.
3. Στο ανώτατο επιτρεπόμενο όριο εκλογικών δαπανών της προηγούμενης παραγράφου, δεν περιλαμβάνεται το ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν αναλογούντα φόρο προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.).
ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1869 3 Σεπτεμβρίου 2015

asopichos efimerida viotia clip
Asopichos Logo white
Θέλοντας να αποδώσουμε τιμή στον πρόγονό μας, τον Ορχομένιο Ολυμπιονίκη δώσαμε το όνομά του στη προσπάθειά μας. Μέγιστη τιμή και βαριά κληρονομιά την οποία θα προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε. Ονομάσαμε Ασώπιχο την ιστοσελίδα μας γιατί ο Ολυμπιονίκης, ανήκει σε όλους, όπως και η ιστοσελίδα μας. Γιατί η αλήθεια και η ενημέρωση χρειάζονται μεγάλη προσπάθεια, είναι ένας συνεχής αγώνας δρόμου…

Ακολουθήστε μας

menu-circle