Asopichos Logo
25-09-2021
Asopichos Logo
26

Από τον Ορχομενό περνά η τουριστική εξέλιξη της Στ Ελλάδας. Το πρόγραμμα των έργων (Ph&Vid)

< 18 λεπτά
17.09.15 • 18:18
#Tags:

Το αρχαιολογικό πάρκο Ορχομενού και τα έργα στη Στερεά Ελλάδα.
Αποκλειστική συνέντευξη με τον κ. Σταύρο Μπένο, πρόεδρο της Κίνησης Πολιτών «ΔΙΑΖΩΜΑ»

Φωτογραφίες-Βίντεο: Βασίλης Κουτρουμάνος

Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι δεν θα γίνει το αρχαιολογικό πάρκο του Ορχομενού Βοιωτίας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζονται με δυσπιστία για το ρόλο των εμπλεκομένων, αλλά και του «Διαζώματος» σε αυτό το εγχείρημα και εγείρονται διάφορα ερωτήματα όπως:

Τι γίνεται με την χρηματοδότηση, αν και πόσο σπουδαίο είναι το έργο, πότε θα παραδοθεί, ποιες άλλες δραστηριότητες θα περιλαμβάνει, γιατί θεωρείται κομβικής σημασίας το αρχαιολογικό πάρκο του Ορχομενού, τι ρόλο θα παίξει σε ολόκληρη την Περιφέρεια;

Σε όλα αυτά και άλλα που αφορούν τον τόπο μας και με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου «Διάζωμα» που θα γίνει 25-28 Σεπτεμβρίου στην Στερεά Ελλάδα, απαντά ο πλέον κατάλληλος, ο εμπνευστής και Πρόεδρος του Διαζώματος, πρώην υπουργός Σταύρος Μπένος.

Ένα μεγάλο έργο, του οποίου την έκταση δεν έχουμε ακόμη αντιληφθεί, συντελείται στον Ορχομενό Βοιωτίας, αλλά και στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας. Ένα έργο που θα αλλάξει τα δεδομένα, θα μετακινήσει το κέντρο βάρους της ανάπτυξης, καθώς και το τουριστικό ενδιαφέρον.

Οι διαδικασίες είναι βέβαια χρονοβόρες, όπως και η σοβαρότητα των εργασιών που απαιτούνται, και έτσι, στο βάθος του χρόνου, εξανεμίζεται το ενδιαφέρον των πολιτών και ίσως και των φορέων.

«Το ταξίδι μου προς το «ΔΙΑΖΩΜΑ» λέει ο Στάυρος Μπένος, ήταν μακροχρόνιο και είχε πολλούς σταθμούς: Καλαμάτα, Υπουργείο 7Πολιτισμού, Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Υπουργείο Αιγαίου, αλλά και ανασυγκρότηση μιας κατεστραμένης από τους σεισμούς πόλης, ανάδειξη του ιστορικού της κέντρου, πολιτιστικά δίκτυα, Κάστρων περίπλους, πρόγραμμα για τα αρχαία θέατρα, νησιωτικές πολιτικές, Κ.Ε.Π... Σταθμοί προς μια κατάληξη που δεν την είχα ακόμα συνειδητοποιήσει, που δεν είχε πάρει συγκεκριμένη μορφή.
Η μέριμνα για τα μνημεία ήταν πάντα και παραμένει ένα ξεχωριστό κομμάτι της ζωής μου. Δεν μπορώ να τα αντιμετωπίσω ως ερείπια, ως νεκρά πράγματα».
Είναι λόγια του Σταύρου Μπένου, ο οποίος οραματίστηκε ότι το «Διάζωμα» «θα είναι Σωματείο που εκφράζει ένα νέο τρόπο σκέψης, αντιμετώπισης και διαχείρισης πραγμάτων που αφορούν όλους μας. Ένα Σωματείο που κινητοποιεί Πολίτες και Πολιτεία».

Συναντήσαμε τον κ Μπένο στο γραφείο του στο «Διάζωμα» και που αλλού θα μπορούσε να είναι; Στην περιοχή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αθήνα, δίπλα στο Υπουργείο Πολιτισμού.

Συνεπής στο ραντεβού του και ευδιάθετος μας καλοδέχτηκε και αρχίσαμε τη συνομιλία μας.

Κύριε Μπένο, σε πόσα θέατρα το Διάζωμα είχε συμμετοχή στην αποκατάσταση;
Συνεργαζόμαστε για να πετύχουμε την αποκατάσταση με όλους τους φορείς της Πολιτείας, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού και κυρίως με το Υπουργείο Πολιτισμού. Συνεπώς η προσπάθεια είναι κοινή.
1αΜε το «Διάζωμα» αναπτύσσουμε συνέργειες και συνεργαζόμαστε αρμονικά με όλους τους φορείς για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Η συνέργεια είναι το DNA του Σωματείου μας. Είναι αυτό που λείπει στη πατρίδα μας.
Ο πρόγραμμα λοιπόν περιλαμβάνει 50 αρχαία θέατρα.

Το «Διάζωμα» ασχολείται μόνο με τα αρχαία θέατρα;
Έχει ως βάση τα αρχαία θέατρα, ασχολούμαστε με όλο το φάσμα των μνημείων της χώρας και με ό,τι απαιτείται για την προστασία και την ανάπτυξή τους.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Ορχομενός Βοιωτίας. Πήγαμε για το αρχαίο θέατρο, αλλά διαπιστώσαμε ότι αυτό είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου. Συνεπώς, δεν μπορούσαμε να το απομονώσουμε και, μετά από διαβούλευση που κάναμε με τους όλους τους αρμόδιους φορείς, το Δήμο, την Εκκλησία, την Περιφέρεια και το Υπουργείο Πολιτισμού, αναπτύσσουμε ένα μοναδικό πρόγραμμα που είναι το αρχαιολογικό πάρκο του Ορχομενού.

Τι συμπεριλαμβάνει το αρχαιολογικό πάρκο Ορχοεμνού;
Τρία κορυφαία μνημεία. Ο θολωτός τάφος του Μινύα, το αρχαίο θέατρο και η Παναγία της Σκριπούς, η οποία είναι μεγάλης ιστορικής αξίας και αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα για τη μετάβαση από τη βασιλική στο σταυροειδή μετά τρούλου ναό. Είναι ένα από τα πιο συμβολικά μνημεία του Βυζαντινού πολιτισμού, όχι μόνο στον Ελλαδικό χώρο.

Ο Ορχομενός θα δώσει απαντήσεις

Θα ήθελα να μου πείτε για τη χρήση των μνημείων. Τα αποκαταστήσαμε και τι γίνεται μετά; Τα αξιοποιούμε, τα παραδίδουμε στη τοπική κοινωνία;
Αρχ Παρκο ΟρχοΑυτό είναι το μεγάλο στοίχημα του «Διαζώματος». Στην πατρίδα μας έχουμε δημιουργήσει πολύ σημαντικές υποδομές σε πολλούς τομείς. Δυστυχώς, όμως, από τους φορείς, δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς, υπάρχει μια σύγχυση σχετικά με την Ανάπτυξη και την Υποδομή. Πολλές φορές πιστεύουν ότι οι δύο αυτές έννοιες ταυτίζονται. Πιστεύουν δηλαδή ότι κάνοντας ένα ωραίο έργο ξεμπερδέψαμε. Όμως μια υποδομή δε φέρει ανάπτυξη από μόνη της.
Είναι πολύ ορθή η ερώτησή σας, τα κάναμε με το βέλτιστο τρόπο, αλλά τι γίνεται μετά;
Σε αυτό το ερώτημα θα το απαντήσουμε με τον Ορχομενό που είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα.
Το Διάζωμα αναζητά εδώ και χρόνια και με επίμονο τρόπο «το τι γίνεται μετά», επιστρατεύοντας τους καλύτερους συνεργάτες και τα μυαλά της χώρας, και μετά από διαβούλευση με τις αρχές της Ε.Ε., οργάνωσε την απάντηση σ’ αυτό το πολύ-πολύ ωραίο ερώτημα που μου θέσατε.
Η απάντηση, λοιπόν, είναι η συνάντηση των μνημείων με τους ανθρώπους. Αυτό, λοιπόν, το ονομάζω κοινωνικοποίηση των μνημείων και το δεύτερο η συνάντησή τους με την πραγματική ζωή, την πραγματική οικονομία.

Οι πολιτιστικές διαδρομές

Και πως θα γίνει αυτό;
Γίνεται μέσα από δύο μοντέλα τα οποία τέμνονται στην περίπτωση του Ορχομενού. Γι’ αυτό σας είπα ότι πρόκειται για ένα σύνολο μνημείων εξαιρετικής ιστορικής αξίας, αλλά και γιατί στην περίπτωση του Ορχομενού τέμνονται τα δύο προγράμματα που αναπτύσσει το «Διάζωμα»: τα αρχαιολογικά πάρκα και οι πολιτιστικές διαδρομές.

Να σταθούμε σε αυτό να μας το αναλύσετε;
Η πολιτιστική Διαδρομή είναι μια πρόταση πολιτιστικού τουρισμού που επεξεργάστηκε το «Διάζωμα» Πολιτιστική Διαδρομή Στερεάς Ελλάδαςκαι την εφάρμοσε στην Ήπειρο για πρώτη φορά με τη διαδρομή στα αρχαία θέατρα της Ηπείρου. Μπορούμε να φανταστούμε ότι στη διαδρομή αυτή δεν θα έχουμε μόνο αρχαιολογικά έργα. Θα έχουμε έργα που θα αγγίζουν τα πάντα, όλες τις υποδομές που θα έχουν αναπτυχτεί. Δηλαδή πως θα πάνε οι επισκέπτες, θα πρέπει να υπάρχει χώρος στάθμευσης, δρόμοι, πωλητήρια, φύλαξη και άλλες υποδομές;
Αυτή η ιδέα, των πολιτιστικών διαδρομών που οργάνωσε το «Διάζωμα» βρίσκεται τώρα σε διαδικασία εφαρμογής, αφού υιοθετήθηκε με ενθουσιασμό από την Ε.Ε.. Η πρώτη διαδρομή είναι στην Ήπειρο και η δεύτερη στη Στερεά Ελλάδα.

Στη Στερεά Ελλάδα ποια μνημεία περιλαμβάνει μια τέτοια διαδρομή;
Θα ξεκινάει από την Ερέτρια, θα περνάει από τον Ορχομενό, τους Δελφούς και θα καταλήγει στην Ευρυτανία. Θα είναι δηλαδή ένα πρόγραμμα Φύσης και Πολιτισμού, ένας περίπατος στα μνημεία του πολιτισμού και της φύσης. Η διαδρομή θα συνδέεται δυναμικά με ό,τι παράγει ο τόπος.

Πως θα γίνει αυτό;
Ο φορέας που θα δημιουργηθεί για να διαχειριστεί τη διαδρομή, θα μελετήσει και θα οργανώσει τις απαραίτητες προδιαγραφές προκειμένου όποιος παράγει, μεμονωμένοι παραγωγοί ή ομάδες, σύλλογοι, για ό,τι παράγουν θα πάρουν το σήμα της διαδρομής που θα είναι και η πιστοποίησή τους.
Άρα, λοιπόν, οργανώνουμε τα πράγματα, έτσι ώστε να συνενωθούν όλες οι δυνάμεις της Περιφέρειας, κοινωνικές, αυτοδιοικητικές, αναπτυξιακές για να αξιοποιηθούν τα μνημεία.

Δηλαδή στα μνημεία θα δημιουργηθούν πωλητήρια με διάθεση τοπικών πιστοποιημένων προϊόντων;
Ναι και εγώ ονειρεύομαι στα πωλητήρια των αρχαιολογικών χώρων να υπάρχουν και τα βαζάκια των παραγωγών. Κάποιος δηλαδή που θα μπαίνει στον αρχαιολογικό χώρο δε θα βλέπει μόνο τα εκμαγεία ή αναμνηστικά του χώρου, αλλά και ό,τι παράγει ο τόπος. Αυτό θα αποτελέσει και ένα κίνητρο, ώστε να επισκεφθεί και άλλες περιοχές του τόπου. Όταν εκεί για παράδειγμα θα υπάρχει η πέστροφα του Ορχομενού, οι επισκέπτες θα θελήσουν να πάνε και στις πηγές, να τη δουν στο φυσικό της περιβάλλον.

Η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας

Οι τοπικές κοινωνίες πως αντιδρούν στις προσπάθειές σας; Ευαισθητοποιούνται, σας βοηθούν, συμμετέχουν;
Με ένα συγκινητικό τρόπο, και παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει μαζικό προσκλητήριο, υπήρξαν τοπικοί άρχοντες που με έμπνευση και ανοιχτούς ορίζοντες σε συνεργασία με το Υπουργείο Αρχ Παρκο Ορχο1Πολιτισμού έκαναν μικρά θαύματα στους τόπους τους. Εμείς το έχουμε γενικεύσει και έτσι δημιουργείται ένα δυναμικό πανελλαδικό κίνημα, το οποίο θα το ζήσετε τις επόμενες ημέρες με τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ», η οποία θα γίνει στη Στερεά Ελλάδα από 25 μέχρι 28 Σεπτεμβρίου.

Σε τι επίπεδο φτάνει η συνεργασία σας με τους τοπικούς φορείς;
Στον Ορχομενό συνεργαστήκαμε στενά τόσο με τον προηγούμενο, όσο και με τον τωρινό Δήμαρχο. Για την οργάνωση όλου του προγράμματος χρειάζεται στενή συνεργασία με το Δήμο, γιατί όλες οι μελέτες πρέπει να περάσουν από το Δημοτικό Συμβούλιο. Χαίρομαι που έχει δημιουργηθεί μια οικουμενικότητα στον Ορχομενό και βλέπω με χαρά ότι το έργο αυτό το έχουν αγκαλιάσει οι Ορχομένιοι και ονειρεύονται πλέον την υλοποίησή του. Όταν υπάρχει αυτή η οικουμενικότητα δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.
Αυτή η σχέση που αναπτύξαμε με την πατρίδα σας είναι το καλύτερο διαβατήριο για την επιτυχία του προγράμματος.

Το «Διάζωμα» έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στο χώρο. Οι συνεργάτες σας έχουν αποκομίσει μια τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία. Αυτό πως αξιοποιείται; Το διαθέτετε στο κοινό; Έχετε σκεφτεί να δημιουργήσετε μια βάση δεδομένων, μια τράπεζα πληροφοριών γύρω από τα μνημεία της χώρας;
Αυτό το κάνουμε συστηματικά και σε διάφορα επίπεδα, με κύριο εργαλείο την ιστοσελίδα μας Αρχ Παρκο Ορχο2(www.diazoma.gr), όπου μπορεί κανείς να δει όλη την παραγωγή και όλες τις φάσεις. Ό,τι γίνεται είναι στο φως: τα πρακτικά των Διοικητικών Συμβουλίων, οι τραπεζικοί λογαριασμοί, οι κουμπαράδες μας. Έχουμε 57 ξεχωριστούς τραπεζικούς λογαριασμούς – τους «κουμπαράδες» - για 57 διαφορετικά θέατρα, στους οποίους μπορεί ο καθένας μας να συμβάλει.
Επίσης, μεταλαμπαδεύουμε την εμπειρία μας με τον απλούστερο τρόπο, διαμορφώνοντας δηλαδή με απλή γλώσσα όλες τις εγκυκλίους της χώρας και της Ε.Ε. που είναι δυσνόητες. Π.χ. τι είναι αρχαιολογικό πάρκο, τι είναι πολιτιστική διαδρομή, πως μπορείς να την αναπτύξεις, πως θα κάνεις το μάρκετινγκ πλαν, το μάστερ πλαν, δίνουμε δηλαδή έτοιμες λύσεις.
Μου απαντήσατε ήδη σε πολλές ερωτήσεις που είχα να σας κάνω σχετικά με τη διαφάνεια, τα οικονομικά, τη συνεργασία με τους διάφορους φορείς, τους Πολιτειακούς παράγοντες και το Υπουργείο Πολιτισμού.

Γιατί στη Στερεά Ελλάδα 

Αποφασίσατε να κάνετε την Γενική σας Συνέλευση στη Στερεά Ελλάδα, γιατί επιλέξατε αυτή τη περιοχή;
Γιατί έχει ωριμάσει ένα μεγάλο σχέδιο και οι συνθήκες εκεί είναι εξαιρετικές. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία με την Αρχαιολογική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση και - δεν σας κρύβω και 5πρέπει να το πω - ότι το βαρύ πυροβολικό είναι η Περιφέρεια. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία και με τον Περιφερειάρχη προσωπικά, ο οποίος έχει αγκαλιάσει το πρόγραμμα και το έχει ανεβάσει σε έναν από τους υψηλότερους στόχους της Περιφέρειας για αυτή τη θητεία. Η Περιφέρεια είναι ο σημαντικότερος κόμβος, γιατί από εκεί περνούν τα Ευρωπαϊκά προγράμματα, το Π.Ε.Π. δηλαδή.
Υπάρχει όμως και κάτι άλλο: στη Στερεά Ελλάδα υπάρχει το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη ωρίμανση σε όλη την Ελλάδα. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και ο φάκελος που θα υποβληθεί στην Ε.Ε. είναι ο καλύτερος, γιατί περιέχει τρία μνημεία με τελειωμένες όλες τις μελέτες – κάτι που είναι πρωτοφανές για την Ελλάδα.

Νέα έργα στη περιοχή 

Τι περιέχει ο φάκελος των έργων;
Τον Ορχομενό κυρίως, όπου έχουν εκπονηθεί 10 μελέτες για τα πάντα πέρα από τις αρχιτεκτονικές, την Ερέτρια και τους Δελφούς, όπου έχουμε τελειώσει τις μελέτες αποκατάστασης των θεάτρων και έχουν ήδη εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.).

Υπάρχουν άλλα έργα στη Στερεά Ελλάδα, στο δικό σας τομέα φυσικά, που είναι σε εξέλιξη;
4Ναι, είναι το Καβίρειο (Ιερό των Καβείρων) στη Θήβα. Το έργο βρίσκεται σε δυναμική εξέλιξη, είναι ένας εξαιρετικός αρχαιολογικός χώρος που περιλαμβάνει και θέατρο. Η πρώτη προγραμματική σύμβαση ολοκληρώθηκε και τώρα προχωράμε σε μια δεύτερη με την Περιφέρεια και πάλι για να ολοκληρωθεί η ανασκαφή του θεάτρου και να γίνουν οι απαιτούμενες μελέτες.
Έχουμε, επίσης, έργα προ των πυλών και - καλώς εχόντων των πραγμάτων - θα ασχοληθούμε με αυτά πιο εμπεριστατωμένα το επόμενο έτος.

Ποιοι είναι αυτοί μπορείτε να μας πείτε;
Είναι η Κοιλάδα των Μουσών στην Άσκρη, το θέατρο της Τανάγρας και βέβαια το αρχαίο θέατρο της Χαιρώνειας, το οποίο μελετούμε, ώστε να ολοκληρωθεί η αποκατάστασή του.

Πόσος χρόνος απαιτείται για την αποκατάσταση και την λειτουργία ενός μνημείου;
Με κανονικούς ρυθμούς στη χρηματοδότηση από δύο έως πέντε χρόνια.

Διαφάνεια στους πόρους και τη διαχείριση των χρημάτων

Για τον Ορχομενό, από το 2012 το ΚΑΣ έχει πάρει απόφαση για την κατασκευή του Αρχαιολογικού Πάρκου Ορχομενού, με σχετικό φάκελο από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Θ΄ εφορία αρχαιοτήτων. Αυτό το πρόγραμμα υλοποιείται ή έχουν γίνει διαφοροποιήσεις;
Καμία τροποποίηση, ο μοναδικός φορέας που έχει την ευθύνη για την έγκριση των μελετών είναι το Υπουργείο Πολιτισμού.
8Εμείς βοηθάμε το Υπουργείο για την ωρίμανση των έργων του. Το κάθε μνημείο έχει πέντε διακριτές φάσεις μέχρι την απόλυτη ολοκλήρωσή του: τις γεωφυσικές έρευνες, τις απαλλοτριώσεις, τις ανασκαφές, τις μελέτες και τις εργασίες αποκατάστασης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί μόνο την πέμπτη φάση. Εκεί είναι οι μεγάλες χρηματοδοτήσεις του Ε.Σ.Π.Α., τις οποίες διεκδικεί και λαμβάνει το Υπουργείο. Εμείς δεν παίρνουμε ποτέ λεφτά από το Κράτος, ποτέ λεφτά από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και οι πόροι του Σωματείου;
Όλοι οι πόροι του Σωματείου είναι ιδιωτικοί - είναι στρατηγικής σημασίας απόφαση αυτό - όλοι οι πόροι μας να είναι ιδιωτικοί, από χορηγούς κ.λπ. Εμείς με όλους του κοινωνικούς εταίρους που συνεργαζόμαστε, ωριμάζουμε τα έργα και τα φτάνουμε μέχρι και το στάδιο της εκπόνησης της μελέτης.

Και τι γίνεται μετά από αυτό;
Τις μελέτες αυτές εν συνεχεία επιβλέπει το Υπουργείο και τις εγκρίνουν τα διάφορα όργανά του, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.) κ.λπ. Όταν εγκριθούν οι μελέτες είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν χρηματοδοτήσεις από το Ε.Σ.Π.Α. Εμείς διανύουμε όλη τη δύσκολη διαδρομή. Το Υπουργείο, το οποίο τώρα δεν έχει χρήματα, πως θα υλοποιήσει όλες τις προηγούμενες φάσεις (γεωφυσικές έρευνες, απαλλοτριώσεις, ανασκαφές, μελέτες); Ό,τι έχει γίνει τα τελευταία πέντε χρόνια της κρίσης στα αρχαία θέατρα έχει γίνει κυρίως με τη συνδρομή του «Διαζώματος».

Εσείς βάζετε τα χρήματα;
Ναι, αν δεν υπήρχε το «Διάζωμα» δεν θα υπήρχε καμία ώριμη μελέτη. Στον Ορχομενό π.χ. όλες οι μελέτες έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από το «Διάζωμα» με τη συμμετοχή φυσικά, όπως ήδη σας ανέφερα, ιδιωτών, οι οποίοι συμβάλλουν μέσω χορηγιών στους λεγόμενους κουμπαράδες.
Δείτε για παράδειγμα τον κουμπαρά του αρχαίο θεάτρου Ορχομενού Βοιωτίας, στον οποίο έχουν συμβάλει Τράπεζες, ιδιωτικές επιχειρήσεις, πολίτες, σύλλογοι, σχολεία…

Το κόστος των έργων στη Στερεά Ελλάδα

Και με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται και η συμμετοχή τους… Αφού μιλάμε για οικονομικά, σε εκείνη τη μελέτη το συνολικό κόστος έφτανε στις 887,800 € περίπου. 6Αυτό το ποσό είναι που θα απαιτηθεί από εδώ και στο εξής δηλαδή πέρα από τις μελέτες; Ο κουμπαράς είχε περίπου 174.000 € που χρησιμοποιήθηκαν για τις μελέτες. Τώρα πως θα προχωρήσει το έργο;
Από εδώ και στο εξής έρχεται το πρόγραμμα της Ευρώπης. Αυτή είναι η λογική που σας εξήγησα. Ωριμάζουμε τα έργα για να μπορέσει η Πολιτεία να πάρει τα χρήματα από την Ε.Ε.
Τώρα, λοιπόν, σύμφωνα με όλες τις μελέτες που έχουμε κάνει και - πολύ σωστά είπατε - το έργο αποκατάστασης του θεάτρου θα φτάσει το 1 εκατομμύριο ευρώ, και για τα υπόλοιπα θα απαιτηθούν επιπλέον 4 εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά ο προϋπολογισμός για το έργο του αρχαιολογικού πάρκου του Ορχομενού είναι 5 εκατομμύρια ευρώ.

Τα άλλα έργα τι προϋπολογισμό έχουν;
Οι Δελφοί έχουν δύο εκατομμύρια ευρώ και η Ερέτρια ένα.

Δηλαδή ο Ορχομενός τα περισσότερα;
Βεβαίως είναι κυρίαρχος, πρόκειται για ένα μεγάλο έργο. Τριλογία, τρεις διαφορετικές εποχές, τρία κορυφαία μνημεία στον ίδιο χώρο. Δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη οι Ορχομένιοι το εύρος αυτού του έργου. Βεβαίως το αγαπούν, αισθάνονται ότι κάτι σπουδαίο γίνεται, όχι όμως το πόσο σπουδαίο είναι.

Πότε ολοκληρώνεται το αρχαιολογικό πάρκο Ορχομενού

Υπάρχει σκέψη ή μελέτη για σταδιακή αποκατάσταση και τμηματική λειτουργία;
Η φιλοδοξία μας είναι να γίνει και να παραδοθεί το έργο ολοκληρωμένο.

Πότε υπολογίζεται να τελειώσει;
Το 2020 θα παραδοθεί.

Με τα έργα που γίνονται υπάρχει σκέψη δημιουργίας έστω μικρού μουσειακού χώρου με ευρήματα του Ορχομενού;
Όχι, ομολογώ ότι δεν μας έχει απασχολήσει, δεν το έχουμε αντιμετωπίσει, αλλά αρμόδιο για κάτι τέτοιο είναι το Υπουργείο Πολιτισμού.

Θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους πολίτες του Ορχομενού και της Στερεάς Ελλάδας;
Στη μακρά διαδρομή μου στη δημόσια ζωή έχω απόλυτη συνειδητοποίηση ότι τα μεγάλα όνειρα, αν δεν γίνουν υπόθεση και κτήμα των τοπικών κοινωνιών, δεν έχουν καμία προοπτική, κανένα μέλλον. Μιλάμε για ένα σχέδιο μακρόπνοο, μεγαλόπνοο και οραματικό.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι επιλέξαμε τον Ορχομενό και την Στερεά Ελλάδα, γιατί ήδη εκεί εκκολάπτεται μια πολιτιστική διαδρομή εξαιρετικής έντασης και ποιότητας, πολλά υποσχόμενη, που η καλή της εξέλιξη, η υλοποίησή της και εν συνεχεία η λειτουργία της είναι στα χέρια του κάθε πολίτη της Στερεάς και, επειδή ο Ορχομενός θα παίξει ένα κομβικό ρόλο, στα χέρια κάθε Ορχομένιου.
Άρα λοιπόν η Γενική Συνέλευση έχει και το χαρακτήρα της υποκίνησης της τοπικής κοινωνίας. Να χτυπήσουμε μια μεγάλη καμπάνα ότι εδώ κάτι σπουδαίο θα γίνει και καλούμε τον κάθε πολίτη να το αντιληφθεί και να το στηρίξει.

3

Κύριε Μπένο θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη συνομιλία μας, αλλά και για το μεγάλο αυτό έργο στην περιοχή μας. 

Σφίξαμε τα χέρια μας και χαιρετηθήκαμε, δίνοντας ραντεβού για επόμενη συνάντησή μας.. στον Ορχομενό, στη Στερεά Ελλάδα με την εξέλιξη και την ολοκλήρωση των έργων.

Μπάμπης Ζαννιάς

asopichos efimerida viotia clip
Asopichos Logo white
Θέλοντας να αποδώσουμε τιμή στον πρόγονό μας, τον Ορχομένιο Ολυμπιονίκη δώσαμε το όνομά του στη προσπάθειά μας. Μέγιστη τιμή και βαριά κληρονομιά την οποία θα προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε. Ονομάσαμε Ασώπιχο την ιστοσελίδα μας γιατί ο Ολυμπιονίκης, ανήκει σε όλους, όπως και η ιστοσελίδα μας. Γιατί η αλήθεια και η ενημέρωση χρειάζονται μεγάλη προσπάθεια, είναι ένας συνεχής αγώνας δρόμου…

Ακολουθήστε μας

Μέλος του
asopichos-sterea-ellada-media-member-logo
Made with ❤️ by Quadraweb
menu-circle