Ο Ορχομένιος Γιώργος Ζαννιάς, ο άνθρωπος που δημιούργησε και έστησε το BBDO Group στην Ελλάδα, «έφυγε» λίγο πριν τα Χριστούγεννα σε ηλικία 81 ετών. Μια από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες του χώρου της διαφήμισης στην Ελλάδα δεν είναι πια μαζί μας.
Ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική διαφήμιση το 1962, έχοντας σπουδάσει γραφίστας. Όπως είχε αναφέρει αυτό που τον γοήτευσε στην διαφήμιση ήταν η εγκεφαλικότητά της, ιδιαίτερα αφού εκτέθηκε σε διαφημίσεις των Bill Bernbach, George Lois και της βρετανικής εταιρίας Colett Dickenson Pears.
Το 1971 ανέλαβε General Manager και creative Head της Interad, ρόλο που διατήρησε μέχρι τον Αύγουστο του 1974.
Τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς ίδρυσε την Ikon μαζί με τον Λάμπρο Δούκα, o οποίος αποχώρησε τρία χρόνια αργότερα. Το 1983 ξεκίνησε η συνεργασία με την ΒBDO, στο πλαίσιο της οποίας δημιουργήθηκε ο πρώτος και μεγαλύτερος εκείνη την εποχή όμιλος επικοινωνίας στην Ελλάδα, με 400 εργαζόμενους στις 9 θυγατρικές του.
Ο Γιώργος Ζαννιάς θεωρούσε την δεκαετία του 1970 την δική του διαφημιστική γενιά καθώς τότε γεννήθηκαν οι Spot Thompson, Bold, Euro (μετέπειτα Leo Burnett) και η δική του Ikon (στη συνέχεια Ikon/BBDO και BBDO GROUP). «Τότε δεν υπήρχε το χρήμα των επόμενων δεκαετιών στην διαφήμιση. Στην συγκεκριμένη δεκαετία, η πρώτιστη φιλοδοξία των εταιριών ήταν η παραγωγή υπερηφάνειας για την ίδια την εταιρία και τα στελέχη της, βασισμένη κύρια στο δημιουργικό της προϊόν. Το θέμα ήταν να αισθάνεσαι σπουδαία στην δουλειά σου. Σήμερα υπάρχουν αρκετά στελέχη που αισθάνονται σπουδαίοι οι ίδιοι –πολλές φορές χωρίς λόγο- ενώ το σημερινό διαφημιστικό-εργασιακό περιβάλλον δεν τους αφήνει να αισθάνονται σπουδαία!» είχε αναφέρει σε συνέντευξη του το 2014. «Σήμερα, οι διαφημιστικοί οργανισμοί είναι μηχανισμοί διαχείρισης χρήματος. Τότε ήσαν βιοτεχνίες παραγωγής αποτελεσματικής δημιουργικότητας. Αν π.χ. η επικοινωνία που παρήγαγες δεν είχε απτό αποτέλεσμα, ο ιδιοκτήτης της διαφημιζόμενης εταιρίας (γιατί μ’ αυτούς μιλάγαμε τότε) δεν ήθελε να σε ξαναδεί. Αντίθετα, αν ο συμβουλευτικός σου ρόλος και το δημιουργικό σου προϊόν ήταν αποτελεσματικό, γινόσουν ο πολυτιμότερος συνεργάτης του διαφημιζομένου και κανένα νέο στέλεχος του διαφημιζομένου δεν μπορούσε να επηρεάσει τη σχέση σου με το «μεγάλο αφεντικό»» πρόσθετε στην ίδια συνέντευξη.
Έρωτας με την επικοινωνία
Στο ίδιο μήκος κύματος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο adbusiness το 2013 με την αφορμή της αναγόρευσης του σε επίτιμο μέλος της ΕΔΕΕ είχε αναφερθεί στον «έρωτα» που είχε με την επικοινωνία. Το σχετικό απόσπασμα είναι χαρακτηριστικό:
adb: Την βραδιά της απονομής της διάκρισης αναφέρατε πως η διαφήμιση για εσάς ήταν ένας από τους δύο μεγάλους σας έρωτες. Αυτή η στάση -ο έρωτάς σας για την επικοινωνία-θεωρείτε πως ήταν η «αιτία» για την επιτυχημένη πορεία σας στο χώρο;
«Λίγοι οι ολοκληρωμένοι διαφημιστές»